IB-koordinatör
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Studieadministratör
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Det händer mycket positivt i Bodens kommun med nya storskaliga företagsetableringar de närmsta åren, vilket ställer krav på samarbete, helhetssyn och effektivt resursutnyttjande, både inom och mellan förvaltningar. För Arbetsmarknads- och Utbildningsförvaltningen innebär det att förvaltningens processer kommer att utmanas då nya etableringar ställer krav på att det finns tillgång till förskola, skola och sysselsättning för dem som kommer till Boden samt att våra medarbetare uppvisar gott värdskap för att ge dessa ett bra mottagande. Inom Arbetsmarknads- och Utbildningsförvaltningen samlas integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör Bodens kommuns invånare. Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen ansvarar även för kostverksamhet, kulturskola och central Elevhälsa. Förvaltningen omfattar ca 990 medarbetare och är indelad i 6 verksamhetsområden; förskola, grundskola inkl. IB, gymnasiet, arbetsmarknad- och lärande, kostverksamhet och Skolutvecklingscentrum. Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen söker nu en IB-koordinatör för att utveckla och koordinera arbetet vid International School of Boden som undervisar enligt International Baccalaureate samt arbete med verksamhetsstyrning. ARBETSUPPGIFTER Som IB-koordinatör har du en nyckelroll där du koordinerar, utvecklar och ansvarar för administrativa frågor kopplade till International School of Boden - det är viktigt att processer och rutiner bidrar till att det dagliga arbetet vid skolan fungerar. Tjänsten innebär även arbete med framtagande av presentations- och marknadsföringsmaterial av skolan för såväl sociala medier, på hemsida som i trycksaker. Som IB-koordinatör kommer du även arbeta med utveckling av verksamhetsstyrning på förvaltningsövergripande nivå.  Du ansvarar för att hålla ihop förvaltningens arbete med verksamhetsplanering och måluppföljning och leda dessa processer som involverar flera funktioner inom den kommunala verksamheten. Rollen som IB-koordinatör innebär stora krav på samverkan, du kommer möta många olika människor och aktörer vilket kräver en god känsla för service och bemötande. KVALIFIKATIONER Du har relevant akademisk examen inom pedagogik, humaniora eller samhällsvetenskap. Som IB-koordinatör kommer du fungera som International School of Bodens ansikte utåt, du behöver därför ha ett serviceinriktat förhållningssätt. Tjänsten kräver att du behärskar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift, likaså att du har en god administrativ förmåga. Erfarenhet från arbete i kommunal verksamhet med skolfrågor, utvecklings-, planerings- och uppföljningsarbete är meriterande.  Personliga egenskaper  För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, lyhörd, engagerad och flexibel som gör att du snabbt kan möta verksamhetens förändrade behov. Du har lätt för att knyta nya kontakter och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare