Teknisk Administratör för Leveransteam
Skicka ansökan 2 dagar kvar
Administratör Teknisk administratör
2 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Vi söker en Teknisk Administratör för vår klients leveransteam, där du kommer att spela en viktig roll i att stötta teamet med administration och teknisk dokumentation. Du kommer att hantera uppgifter som att skapa och underhålla nätverksdiagram, beställa hårdvara, och administrera information i interna system. Rollen är huvudsakligen administrativ, men teknisk förståelse och intresse för teknik är en klar fördel för att trivas och lyckas i tjänsten. Arbetsuppgifter - Stödja leveransteamet med teknisk dokumentation, inklusive skapande och uppdatering av nätverksdiagram och låg-nivådesign. - Sköta beställningar av hårdvara och annan utrustning. - Hantera administrativa uppgifter i hanteringsverktyg och system för effektiv informationsdelning. - Bidra till att hålla ordning i teamets processer och arbetsflöden Kvalifikationer - Noggrann: Du har en stark administrativ förmåga och trivs med att arbeta strukturerat. - Erfarenhet av IT-system och Office-paketet: Van vid att arbeta i olika system och med verktyg som Outlook och Excel. - Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. - Grundläggande nätverkskunskap och intresse för teknik. Vem är du? - Lagspelare: Du trivs med att samarbeta och stötta dina kollegor. - Självgående: Du har förmågan att ta egna initiativ och ta dig an uppgifter utan detaljerad vägledning. - Lösningsorienterad: Du hanterar en dynamisk arbetsmiljö och bidrar till struktur genom att ställa frågor och reda ut oklarheter när de uppstår. Villkor Tjänsten är en anställning hos Q med placering hos vår klient i Stockholm. Planerat startdatum är den 18 november 2024, med slutdatum den 30 Juni 2025. Rollen erbjuder möjlighet till distansarbete upp till 50%. Intervjuer och urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
10 dagar sedan
Gotland
Heltid
Arkitekt Administratör
Idag
Malmö
Heltid
Administratör Ekonomiassistent Administrativ support
Idag