Teknisk Administratör för Leveransteam
Skicka ansökan 3 dagar kvar
Administratör Teknisk administratör
3 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Vi söker en Teknisk Administratör för vår klients leveransteam, där du kommer att spela en viktig roll i att stötta teamet med administration och teknisk dokumentation. Du kommer att hantera uppgifter som att skapa och underhålla nätverksdiagram, beställa hårdvara, och administrera information i interna system. Rollen är huvudsakligen administrativ, men teknisk förståelse och intresse för teknik är en klar fördel för att trivas och lyckas i tjänsten. Arbetsuppgifter - Stödja leveransteamet med teknisk dokumentation, inklusive skapande och uppdatering av nätverksdiagram och låg-nivådesign. - Sköta beställningar av hårdvara och annan utrustning. - Hantera administrativa uppgifter i hanteringsverktyg och system för effektiv informationsdelning. - Bidra till att hålla ordning i teamets processer och arbetsflöden Kvalifikationer - Noggrann: Du har en stark administrativ förmåga och trivs med att arbeta strukturerat. - Erfarenhet av IT-system och Office-paketet: Van vid att arbeta i olika system och med verktyg som Outlook och Excel. - Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. - Grundläggande nätverkskunskap och intresse för teknik. Vem är du? - Lagspelare: Du trivs med att samarbeta och stötta dina kollegor. - Självgående: Du har förmågan att ta egna initiativ och ta dig an uppgifter utan detaljerad vägledning. - Lösningsorienterad: Du hanterar en dynamisk arbetsmiljö och bidrar till struktur genom att ställa frågor och reda ut oklarheter när de uppstår. Villkor Tjänsten är en anställning hos Q med placering hos vår klient i Stockholm. Planerat startdatum är den 18 november 2024, med slutdatum den 30 Juni 2025. Rollen erbjuder möjlighet till distansarbete upp till 50%. Intervjuer och urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
9 dagar sedan
Nykvarn
Heltid
Assistent Administratör Avgiftshandläggare Ekonomiadministratör Administrativ assistent
Idag