Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som Administrative Manager & Business Controller kommer du att arbeta brett med administration. I tjänsten ingår allt ifrån att förbereda underlag, presentationsmaterial och djupgående ekonomiska analyser på Engelska till att registrera ordrar och returer. Du blir som enda administrativa tjänst spindeln i nätet och arbetet varierar från hög komplexitet till enklare administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera direkt till Managing Director och vara en central resurs i organisationen. Du arbetar på vår depå i Gråbo men resor till vår depå i Husum samt huvudkontoret i Nederländerna och andra länder där Scafom-rux är verksamma kan också förekomma.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Förbereda underlag, presentationsmaterial och ekonomiska analyser för presentation till vår styrelse i Nederländerna.
- Utveckla administrativa rutiner och systematiskt arbetsmiljöarbete.
- Delta i HR arbetet.
- Planera och genomföra inventeringar.
- Registrera order, returer, leveranser samt fakturering för vår uthyrningsverksamhet i Gråbo och Husum
- Administrera order, leveranser samt fakturering för vår försäljningsverksamhet i Gråbo, Husum samt webshop.
- Vara kontaktperson till vårt huvudkontor i Nederländerna i ekonomiska och administrativa frågor.
- Administrera beställningar och lager i vårt koncerngemensamma system.
- Biträda Managing Director och Operational Director med analyser, underlag och allmän administration.
- Frekventa kontakter med kunder, leverantörer och huvudkontor i ekonomiska och administrativa frågor.
Vem är du? Vi söker dig som är lösningsorienterad, prestigelös och som gärna hugger tag där det behövs. För de mer komplexa arbetsuppgifterna och kontakten med vårt huvudkontor krävs att du är en erfaren ekonom med kandidatexamen inom ekonomi eller Civil Ekonom examen och gedigen arbetslivserfarenhet. Lämplig bakgrund kan vara Redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Business Controller eller Ekonomichef. Du är social, trevlig och har en naturlig känsla för service. Du är kommunikativ och skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i engelska, Officepaketet och är van att arbeta med diverse ekonomi- och lagerhanteringssystem.
Vi erbjuder dig Scafom-rux Sweden AB erbjuder en varm och familjär arbetsmiljö där gemenskap och trivsel står i centrum. Du får möjlighet att växa och utvecklas i en prestigelös kultur, där din insats verkligen gör skillnad. Scafom-rux Sweden är relativt nystartat vilket gör att vi i dag är ett litet bolag i en stor global koncern. Rollen ger dig stor frihet att ta egna initiativ och påverka verksamheten. Du erbjuds marknadsmässig ersättning som förhandlas och baseras på din erfarenhet och kompetens.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (8-15 mån-fred) men kan komma att utvecklas till heltid på sikt. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt till
[email protected]. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Anders Olausson på 0762-447896.
Om Scafom-rux Sweden AB Vi är 8 anställda med dig och utgår från våra depåer i Gråbo och Husum. Vi är en del av en global koncern med verksamhet på 30 ställen spritt på alla kontinenter med ca 1 200 anställda och 1 500 000 000 i omsättning.
Scafom-rux utvecklar producerar och säljer högkvalitativt, säkert och RISE certifierat Ställningsmaterial. Produktionen sker i huvudsak i Belgien men produktionsanläggningar finns även i Polen, Turkiet, Kina och Rumänien.
Vi erbjuder unika kundanpassade hyres- och finansieringslösningar som för första gången kan mäta sig med att äga material.
Kunden står alltid i centrum och oavsett om man vill ha den personliga kontakten eller göra sina köp via webben skall kunden alltid tas väl om hand och känna att Scafom-rux förstår deras behov och går ”the extra mile” för att tillgodose dessa.
Våra kunder befinner sig huvudsakligen inom industri, byggnation, måleri och energi men även privatkunder förekommer.