Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då är detta ett jobb för dig!
Du kommer till ett glatt och kompetent gäng på 16 personer, som drivs av att ge en kvalitetssäkrad service och arbetar med digitala förbättringar som underlättar det administrativa arbetet. Enheten för verksamhetsstöd ingår i avdelning stöd och utveckling inom förvaltningen Arbete och Välfärd. Enhetens mål är att "Ge förvaltningens verksamheter kvalitetssäkrad och god administrativ service. Enheten arbetar för en rättssäker myndighet och medverkar i olika utvecklingsområden samt digitala förbättringar".
Kärnuppdraget innebär att med ett gott bemötande, god tillgänglighet och administrativ kunskap ge stöd och service till förvaltningens chefer och medarbetare. Rollen innefattar en bred variation av administrativa uppgifter som till stor del utförs i verksamhetssystemet Lifecare. Beroende på dina förkunskaper kan arbetsuppgifterna variera bland administrering av fakturor, hantera utdrag ur register från olika myndigheter, arkivarbete dvs insortering, gallring och utdrag ur personakt samt andra administrativa arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och noggrann. Du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt, håller tidsramar och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och hjälper gärna andra på ett lösningsfokuserat sätt. Du behöver ha en god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter, du vill alltid göra ditt bästa för verksamheten genom att ge riktigt god service.
Vi söker dig som har gymnasieexamen och med en administrativ eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, HR eller annan relevant utbildning. Du har en god vana av att arbeta med Officepaketet och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi ser det som nödvändigt att du har erfarenhet av administrativt arbete och är van vid ett digitalt arbetssätt.
Det är meriterande om du har:
- Vana av att arbeta i socialadministrativa verksamhetssystem, som Lifecare, Procapita eller Viva.
- Vana av att arbeta i ekonomisystem
- Erfarenhet av arkivarbete
- Erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.