Löneadministratör
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Löneadministratör
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som löneadministratör och vill arbeta på ett spännande bolag inom offentlig sektor i Norrköping? Då har vi tjänsten för dig!

Som löneadministratör ansvarar du för att säkerställa korrekt och effektiv hantering av löneadministrationen för samtliga medarbetare. Du arbetar nära gruppledaren och kollegorna på lönekontoret för att administrera löneutbetalningar, rapportering och support till medarbetare. I din roll ingår att hantera lönerelaterade ärenden, utlägg, förskott och systemadministration. Tillsammans med kollegorna på lönekontoret supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller). 

Vi ser därför att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet som löneadministratör, har goda kunskaper i lönesystem, ekonomisystem, samt goda kunskaper om kollektivavtal. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Uppdragets startdatum är planerat till senast 2024-12-03 och kommer att pågå i cirka 6 månader med chans till förlängning. Urval kommer ske löpande, så ifall tjänsten låter intressant, sök redan idag!



Ansvarsområden

  • bearbeta och kontrollera löneunderlag
  • ta fram lönelistor
  • ta fram rapporter och statistik
  • redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
  • sammanställa tid- och frånvarorapporter
  • svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
  • göra beräkningar och rättningar
  • daglig styrning och arbetsledning av verksamheten

Kvalifikationer

  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
  • Goda kunskaper i MS Office
  • Goda kunskaper i lönesystem
  • Goda kunskaper i ekonomisystem
  • Goda kunskaper om kollektivavtal
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Meriterande:

  • Erfarenhet av lönesystemet Personec P
  • Erfarenhet av lönesystemet Fenix
  • KY-utbildning eller liknande inom lön

Erfarenhet

Löneadministration
Lönesystem

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk