Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för Funktionsstöd söker en projektledare med gedigen erfarenhet inom HR och specifik kompetens inom processkartläggning för att dokumentera och analysera HR-processer inom förvaltningen. Målet är att tydliggöra och effektivisera HR-arbetet genom en enhetlig och stödjande struktur.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart omgående och sträcker sig till 28 februari 2025.
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Göteborgs Stads Förvaltning för Funktionsstöd tillämpar ett aktivitetsbaserat arbetssätt och möjliggör delvis arbete på annan plats. Du förväntas arbeta nära HR-enheterna, rapportera till HR-ledningen och samverka med enhetschefer och avdelningschef. Dina arbetsuppgifter är:
Kartlägga och dokumentera befintliga HR-processer, särskilt inom lönebildning, arbetsmiljö, arbetsrätt, rehabilitering och sjukfrånvaro.
Utföra en noggrann inventering av HR-flöden och dokumentera processer enligt standardiserade metoder (som på sikt kan användas för att identifiera effektiviserings- och förbättringsmöjligheter och ge ett tillgängligt och tydligt stöd till chefer och HR-personal).
Du förväntas leverera en detaljerad processkarta över nuvarande HR-processer och dokumentation av dessa, med identifiering av förbättringsområden. (För att i senare skede möjliggöra: Handlingsplan och rekommendationer för processförbättring inom lönebildning, arbetsrätt, arbetsmiljö och samverkan samt förslag till uppföljningsmetoder för kontinuerlig förbättring och kvalitetskontroll av HR-processerna.)
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är pragmatisk, flexibel och självgående, med förmåga att navigera självständigt och driva uppdraget framåt. Du har förmåga att förstå sammanhang och identifiera effektiva lösningar samt ha en lösningsorienterad och anpassningsbar inställning till förändringar och uppdragets krav.
Krav på Erfarenhet och Kompetenser:
Akademisk examen inom HR eller motsvarande utbildning från närliggande områden.
Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete.
Dokumenterad erfarenhet inom projektledning eller HR-processutveckling inom offentlig eller politiskt styrd verksamhet.
Kompetens inom teknisk metodik, inklusive en ”verktygslåda” för processutveckling.
Meriterande Kompetenser:
Erfarenhet av processkartläggning med lean-inspirerade metoder för att identifiera och eliminera ineffektivitet.
HR-systemkännedom och vana vid att genomföra förändringar inom HR- och IT-miljöer, för att säkerställa att processerna stöder verksamhetens behov.
Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.