Samordnare till Digitaliseringsenheten
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Samordnare
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en engagerad och erfaren samordnare för myndighetens arbete med kontroll och förbättring av datakvalitet. Som samordnare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att IVO:s information håller högsta möjliga kvalitet, vilket är avgörande för myndighetens uppdrag att bedriva tillsyn och pröva tillstånd inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. Som samordnare kommer du att ha ansvar för att samordna IVO:s arbete med att kontrollera och förbättra datakvaliteten i myndighetens system. En angelägen fråga i IVO:s informationshantering och datakvalitet handlar om att koppla ihop den information som finns i ärenden och upplysningar med berörd verksamhet och/eller huvudman i IVO:s register. Som samordnare kommer en central arbetsuppgift att vara att fortsätta stimulera till och öka systematiken i detta kopplingsarbete. En annan central uppgift är att bidra vid utveckling av metoder och verktyg för, samt kontroll och uppföljning av olika dimensioner av myndighetens datakvalitet. Eftersom rollen är ny är arbetet utvecklingsinriktat med många interna kontaktytor. Samarbete, helhetsperspektiv, kärnverksamhetens behov samt stegvis utveckling och stegvisa leveranser präglar arbetet vid enheten. Vi söker dig som har: • Akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget • Flerårig aktuell och för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet inom statlig myndighet • Flerårig erfarenhet av projektledning/samordning avseende datakvalitetsarbete • Flerårig erfarenhet av datakvalitetskontroll, inklusive felsökning i metadata i olika system. För att lyckas i den här rollen behöver du vara en mycket analytisk person med god problemlösningsförmåga och kunna jämka olika perspektiv till en helhet. Du är självgående och sätter dig snabbt in i nya komplexa frågor och har förmåga att driva frågor både på strategisk och på operativ nivå. Du är därtill strukturerad och noggrann med ett stort intresse för datakvalitet och förbättringsarbete. Som person är du även kommunikativ och prestigelös lagspelare som har lätt för att bygga relationer. Du trivs med att jobba såväl ensam som tillsammans med andra mot myndighetens mål och prioriteringar Det är meriterande om du har: • Flerårig erfarenhet av IVO:s kärnverksamhet • Flerårig erfarenhet av kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling Vad kan IVO erbjuda dig  Vi erbjuder ett meningsfullt arbete i en kunskapsorganisation. Du kommer vara delaktig i en dynamisk och stimulerande miljö med goda möjligheter att växa i rollen och utvecklas. Tjänsten avser heltid med placering på en av de orter där IVO har kontor: Umeå, Stockholm, Örebro, Jönköping, Göteborg eller Malmö.  IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald. Anställningen är en tillsvidareanställning med en inledande sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Hur du ansöker Bifoga CV och ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som lockar dig i tjänsten och hur du tänker att du kan bidra. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och andra handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är 8 november 2024 .           IVO bidrar till en säker vård och omsorg Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk