Accountant till InterEast AB i Göteborg
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Revisor
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.

För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


InterEast är ett internationellt logistikföretag som specialiserar sig på hållbara och effektiva transportlösningar. Med över 30 års erfarenhet och kontor i fyra länder, arbetar vi dagligen med att minska klimatpåverkan genom digitalisering och innovativa lösningar. Vår vision är att revolutionera logistikbranschen genom att skapa framtidens hållbara transporter. Nu söker vi vår nästa Accountant som vill vara med på resan!

 

Din roll

Som Accountant hos oss på InterEast blir du en viktig del av vårt ekonomiteam, där du har en central roll i att säkerställa korrekt hantering av våra finansiella flöden. Du kommer att ha daglig kontakt med våra utländska dotterbolag och därmed få en internationell dimension i ditt arbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga i ekonomiteamet och bidra till att våra processer följer både interna riktlinjer och externa regelverk. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
  • Avstämning av kund- och leverantörsreskontra
  • Avstämning av konton och hantering av skatt
  • Hantering av momsredovisning och utbetalningar
  • Inbetalningar och kreditbedömningar
 

Vem är du?

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer, samtidigt som du har en god förmåga att se helheten. Du är en kommunikativ person som bygger och vårdar långsiktiga relationer, både inom och utanför företaget. För att trivas hos oss uppskattar du en dynamisk arbetsmiljö där förändringar och förbättringar är en naturlig del av vardagen. Rollen erbjuder stora möjligheter till utveckling, där du successivt ges möjlighet att växa och allteftersom ges mer uppgifter och ansvar.
  • En akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
  • 2-3 års erfarenhet av relevant ekonomiarbete
  • Erfarenhet från en internationell miljö är meriterande
 

Varför InterEast?

Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett dynamiskt företag på framfart. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du kan påverka både din egen roll och företagets utveckling. Vi uppmuntrar till initiativ och innovation, och vi ser till att din kompetens och dina idéer får utrymme att växa. InterEast är inte bara ett företag – vi är ett team. Vi värdesätter vår företagskultur högt och tror att vi kommer längst tillsammans. Vi arbetar aktivt med vår företagskultur och utveckling av kompensationer och förmåner så att det ska passa dig. Vi lyssnar för att anpassa med ambitionen om att du ska vara vi med oss en lång tid. Pingisbord är inte företagskultur, men det är ett givet inslag i vår vardag tillsammans med kick-off:er, utbildningsinsatser, AW:s och höga skratt.   Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Tillvidareanställning – vi applicerar 6 månaders provanställning Lön: Fast lön Kontakt: Head of People & Culture, Elwira Garman, [email protected] (för frågor gällande tjänsten, ej ansökningar) För att läsa mer om InterEast – klicka in här!   Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb