SJR tillsätter nu en Junior Ekonomiassistent/Payroll Accountant som vill arbeta i en internationell miljö med fokus på lönekoordinering och löpande bokföring!
Om tjänsten
Som Junior Ekonomiassistent/Payroll Accountant ansvarar du för att säkerställa en smidig lönekoordinering samt balansavstämningar och löpande bokföring kopplat till detta. Du fungerar som en länk mellan interna team, externa lönebyråer och andra partners. Rollen är koordinerande och administrativ och innebär att du ansvarar för lönekoordineringen utan att själv utföra löneberäkningar. Detta är ett konsultuppdrag på minst 6 månader med start i mitten av februari. Kunden sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera löneprocesser och samarbeta med lönebyråer i flera länder.
- Administrera utlägg och reseräkningar via Rydoo och Navan.
- Bokföra löner, pensioner, semesterlöneskulder och reserveringar.
- Utföra balansavstämningar kopplade till lön och personal.
- Skapa rapporter för bonusar, kommission och utvecklingstimmar.
- Administrera löneportaler och hantera arbetsgivardeklarationer.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har relevant utbildning och cirka 2- 3 års erfarenhet som Ekonomiassistent/Payroll Accountant, gärna med internationell inriktning. Vi ser att du har ett sytemintresse och gillar att röra dig i olika system samt att du har mycket goda kunskaper i Excel. Har du därtill erfarenhet av Comp & Ben är det mycket meriterande. Du behöver ha arbetat i internationella miljöer tidigare för att lyckas i rollen.
Personliga egenskaper
Rätt person för rollen är strukturerad och van vid att hantera många parallella processer. Du är noggrann och detaljfokuserad med en god analytisk förmåga. Därtill har du stort servicefokus och är en lagspelare med hög integritet.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-01-15.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.