Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-30

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Revisionskontoret söker en medarbetare för att delta i granskning av hela den kommunala koncernen. Vi söker dig som vill vara med och utveckla den kommunala revisionen i Linköpings kommun. I ditt uppdrag ingår bland annat att: • genomföra revisionsgranskningar av kommunens nämnder och bolag samt förbund. • arbeta med granskning av kommunens delårsbokslut och årsbokslut samt andra granskningar kopplade till redovisningsfrågor. • självständigt genomföra granskningar, med visst stöd från kollegor och konsulter.  • arbeta nära de förtroendevalda revisorerna som sakkunnig i revisionsuppdraget. • i samverkan med andra kommuner stödja de förtroendevalda revisorerna i deras granskande. Din arbetsplats Linköpings kommun har sju förtroendevalda revisorer och ett revisionskontor som kommer att bestå av stadsrevisorn, revisor och ärendesamordnare. Kontoret arbetar på uppdrag av de förtroendevalda revisorerna. Vi är revisorernas förvaltningsstöd samt utför och beställer granskningar. Revisionens uppgift är att årligen granska all verksamhet som bedrivs av styrelser och nämnder i kommunen och kommunens bolag och dotterbolag. Revisionen bedrivs i enlighet med Skyrevs rekommendationer, god revisionssed inom kommunal verksamhet samt kommunens reglemente. Vår granskningsprocess bygger på dialog med de granskade och vår ambition är att främja verksamheten utan att äventyra vårt oberoende. Samverkan med andra kommuners i deras revisionsarbete i Östergötland är under utveckling, varför revisionsuppdrag utanför Linköpings kommun kan förekomma. Vi ingår också i nätverk med andra revisionskontor i Sverige. Du som söker Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot redovisning eller ekonomi. Vi förutsätter att du har erfarenhet inom kommunal verksamhet. Tidigare erfarenhet av intern och/eller extern revision inom offentlig verksamhet, antingen som anställd eller som konsult, är meriterande. Som person är du noggrann, har god struktur i ditt arbete och har god förmåga till problemlösning. Du samarbetar väl med andra, bidrar med engagemang till granskningsarbetet och är mån om att utföra ett arbete med hög kvalitet. Revisorer vid revisionskontoret följer God revisionssed i kommunal verksamhet och en förutsättning för tjänsten är att du är oberoende i förhållande till verksamheten som ska granskas och har hög integritet. Vidare ser vi att mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift då det ingår i uppdraget att författa beslutshandlingar till nämnd samt även vara föredragande.  Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 13482 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons