På uppdrag av kund söker vi nu en driven och analytisk Marketing Manager till ett stort internationellt företag med centralt kontor i Stockholm.
Vad erbjuder vi?
Här erbjuds en dynamisk och innovativ arbetsmiljö där du får möjligheten att växa och utvecklas inom marknadsföring. Vår kund erbjuder konkurrenskraftig lön och förmåner, inklusive vidareutbildning och professionell utveckling. Information om företaget uppges vid första kontakt gällande tjänsten. Här får du chansen att vara en del av ett företag som värdesätter kreativitet och engagemang.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en passionerad och kreativ person med stark motivation att uppnå resultat. Du trivs i en dynamisk miljö och har en hög arbetsmoral. Med din flexibilitet och anpassningsförmåga hanterar du osäkerhet och förändringar med ett lugn och en lösningsorienterad inställning. Du är en stark kommunikatör som kan inspirera andra och bygga relationer genom ditt nätverkande. Du har en förmåga att syntetisera data till insiktsfulla strategier och förmedla komplexa tekniska koncept på ett enkelt och förståeligt sätt. Du är organiserad, strukturerad och har utmärkt tidshantering, vilket gör att du kan prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt.
Efterfrågad kompetens:
• Stark förståelse för CDP/DMPs, AdTech och MarTech-verktyg
• Utmärkta kommunikationsförmågor, både skriftliga och muntliga
• Förmåga att arbeta effektivt i en matrisorganisation
• Hög nivå av numeriska och budgeteringsfärdigheter
• Erfarenhet av att bygga och implementera datadrivna insikter
• Ledarskaps- och nätverksbyggande färdigheter
Vad innebär rollen?
I rollen som Marketing Manager kommer du att ansvara för mätning, rapportering och insikter kring marknadsföringskanaler över hela verksamheten. Du kommer att bygga kapacitet för att visa prestandan, härleda insikter för optimering och kommersiella resultat från företagets medieinvesteringar. Du opererar som expert för marknader med ett datafokus, utvecklar prestationsriktlinjer för alla medier och kampanjtyper, inklusive TV, OOH, sök, display, dynamiska sökningar, mailannonser, betalda sociala medier och YouTube-kampanjer. Du arbetar nära interna intressenter i kommersiella kanaler, mediaorganisationen, Data & Analytics, IT och företagets kärnbyråpartners som Google och Meta.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Leda och övervaka betalda medieinvesteringar i regionen
• Utföra det globala styrningsmodellen och Metrics that Matter Framework
• Äga leveranskalendern, byrå- och partner-QPR’s samt marknadskoordinering och rapportering
• Designa JBP med Google & Meta och utveckla styrning för lokala JBP's
• Bygga MMM-kapacitet tillsammans med Data & Analytics
• Äga mediedataförsörjningen för att bygga det Enade Mediedashboarden
• Skapa och implementera träningsplaner för förändringar i kanaler, industrinyheter och säsongsvariationer
• Identifiera, testa och optimera KPI som intäkt och ROI
• Säkerställa kvalitetskontroll och uppföljning mot förutbestämda mål och KPI
• Samarbeta nära med globala innehållsorganisationer för att optimera prestanda
2Complete
Varför skall du bli konsult hos oss?
Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag.
Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.