Inköpare till Svevia
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Chef Inköpare
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en inköpare till vår driftverksamhet. Fördelaktig placering för tjänsten är Jönköping eller Linköping. Eventuell placering på något av våra andra kontor inom arbetsområdet kan vara en möjlighet. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg – med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som inköpare

Som inköpare hos Svevia stöttar och driver du inköpsarbetet inom arbetschefsområdet Jönköping, både strategiskt och operativt, tillsammans med övriga organisationen. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

  • Identifiera och utvärdera leverantörs- och entreprenörsmarknaden
  • Skapa förfrågan och ta in offerter både i kalkylskede och i aktuella projekt
  • Förhandla och upprätta avtal samt säkerställa konkurrenskraftiga villkor och kostnader
  • Förvalta och säkra sunda relationer med befintliga och nya leverantörer
  • I rollen ingår även att styra, följa upp, och utveckla arbetschefsområdets inköpsarbete utifrån Svevias inköpssystem, - processer och policys

I rollen som inköpare har du en nyckelroll inom arbetsgruppen där du driver arbetsmetoder och målsättningar inom inköp, samtidigt som du utvecklar samarbetet med Svevias leverantörer. Du ingår i arbetschefsområdets ledningsgrupp. Här blir du en del av ett team av skickliga medarbetare som gärna delar sina erfarenheter och arbetar tillsammans med dig.

Tjänsten är på heltid och du rapporterar till inköpschef för division drift. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi det som ett krav att du har:

  • Minst två års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete
  • Antingen en akademisk utbildning inom inköp, teknik eller juridik alternativt flerårig arbetslivserfarenhet inom inköp relaterat till bygg-, entreprenad och anläggningsbranschen
  • Erfarenhet av avtal och förhandling
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom entreprenad eller åkerinäringen och-/eller kunskap om byggbranschen, entreprenadjuridik samt inblick i standardkontrakt för byggsektorn.

Som person har du ett stort intresse av att göra bra affärer, ett starkt eget driv och en god social kompetens. Vidare är du bra på att skapa och upprätthålla kontakter både internt som externt och agerar gärna som en stöttande funktion gentemot verksamheten. För dig är slutresultatet i din leverans viktig och du kan se både till helhet som detaljer. I denna rekrytering kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som vi gärna ser samspelar med våra värdeord; engagemang, samarbete och ansvar.

En del av något större

Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inomdrift och underhållsköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på vägtill fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.

Varför Svevia?

Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.

Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 6 januari 2025. Urval görs löpande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta inköpschef Michael Nordenhög på [email protected] / 010 458 10 30.

Vid frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till HR-specialist Jonna Jonsson på [email protected] / 036-15 14 03.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
13 dec