OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Client management (Ubuntu) till vår globala kund i Göteborg
Skicka ansökan Annonsen har utgått
Supporttekniker
Annonsen har utgått

Arbetsbeskrivning

Om rollen Vi söker nu efter en erfaren, driven och självgående person för ett spännande konsultuppdrag hos vår globala kund i Göteborg. I rollen kommer du att arbeta som tredje linjens support och stötta utvecklare genom att hantera datorer som kör Ubuntu. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta installation och underhåll av operativsystem och applikationer. I rollen kommer dina arbetsuppgifter innefatta:  •  Fungera som tredje linjens support • Automatisering av operativsystemsinstallationer • Paketering och distribution av mjukvara • Utrullning av uppdateringar för operativsystem och applikationer • Utrullning av konfigurationer för att uppfylla säkerhetspolicyer • Tillhandahålla inventarieinformation • Stödja första- och andra linjens support genom att skapa kunskapsdatabasartiklar och utbilda supportpersonal vid behov • Delta i diskussioner med hårdvaruleverantörer Du kommer arbeta med följande:  •  Canonical Landscape för distribution av mjukvara och skript •  PXE + Ansible/AWX för installation av operativsystem •  Ansible/AWX för automatisering •  Ivanti för serviceförfrågningar, kunskapsdatabas, incident- och tillgångshantering •  Atlassian Jira för specifika förfrågningar (som applikationspaketering) •  Microsoft 365 Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Adecco, men utför arbetet hos vår kund. Initialt är uppdraget på 6 månader med möjlighet till förlängning. Önskat startdatum är 1 november. Om dig Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet inom liknande områden. Du har tidigare arbetat som tredje linjens support och har god erfarenhet av Ubuntu, vilket gör att du kan hantera komplexa problem och utmaningar på ett effektivt sätt. Som person är du självgående och tar gärna initiativ inom ditt arbetsområde, vilket bidrar till en proaktiv arbetsmiljö. Samarbete med andra kollegor och team kommer att vara en naturlig del av din vardag, och därför krävs det att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi ser det även som ett plus om du har en utvecklarbakgrund, vilket skulle kunna ge ytterligare dimensioner till ditt arbete och bidra till effektiva lösningar. Din förmåga att förstå både support- och utvecklingsaspekter kommer att vara värdefullt i denna roll.  För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande kvalifikationer: •  Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område •  Erfarenhet av att arbeta med Ubuntu •  Erfarenhet som tredje linjens supporttekniker •  Flytande engelska i tal och skrift, då kundens koncernspråk är engelska •  Kunskap om ITIL •  Canonical Landscape •  PXE + Ansible/AWX •  Ivanti •  Atlassian Jira •  Microsoft 365 Om Adecco Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben. Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected]    Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via [email protected]   Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen ansök på hemsidan.  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-09-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb