Ikoniska Villa Foresta på Lidingö har öppnat upp igen med ett helt nytt designkoncept. En ny destination med 103 hotellrum, flera mötesrum, tre barer och två restauranger. Villa Foresta är en del av Stockholm Meeting Selection och nu söker vi en Marketing Community Manager som vill vara med och utveckla marknadsarbetet på plats för Villa Forestas och dess community samt leda vår vision om att skapa Lidingös nya vardagsrum.
Är du en kreativ själ som älskar att utveckla varumärkesstärkande samarbeten och att driva spännande innehåll? Från att ta fram upplevelser till att skapa engagerade innehåll på våra digitala plattformar kommer du att spela en nyckelroll i vår tillväxtstrategi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvara för Villa Forestas grafiska profil
• Ansvara för varumärkesstärkande aktiveringar och samarbeten.
• Utveckla och genomföra engagerande socialt innehåll i linje med Villa Forestas tonalitet tillsammans med SoMe ansvarig.
• Produktion av grafiskt material i linje med grafisk profil.
• Utveckla influencersamarbeten och skapa influencerevents.
• Skapa innehåll och uppdatera vår hemsida.
• Skriva texter, nyhetsbrev mm.
• Hålla dig uppdaterad om lokala trender och integrera dem i vår innehållsstrategi.
Profil och kompetens
För att trivas i rollen tror vi att du är en positiv och flexibel person. Vi förväntar oss att du har starkt självledarskap, är initiativrik och van vid högt tempo under vissa perioder.
• Stark förståelse för kommersiellt tänkande och genomförande av kommersiella budskap.
• Ha kunskap och förståelse för hur man skalar upp SoMe kanaler organiskt.
• God skribent.
• Kompetens inom grafisk design.
• Känsla för färg och form.
• Stort kontaktnät inom lifestyle
• Förstå och arbeta utifrån satta KPI’er.
• Flytande i svenska och engelska.
• Kunskap inom hotellbranschen är meriterande.
• Önskvärd relevant utbildning eller några års erfarenhet av liknande tjänst.
• Bidrar till ett ärligt och öppet klimat där vi hjälper varandra att nå målen.
Vad kan vi erbjuda dig? Vi är en liten organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla kommunikationsinsatser i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr om oss våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Vi följer kollektivavtal och har trevliga personalförmåner.
Detta är en 60% deltidstjänst med sex månaders provanställning och med tillträde efter överenskommelse. Du kommer att vara placerad på Villa Foresta och rapportera till vår Destinationschef. Du arbetar även nära den centrala marknadsavdelningen.
Känner du att det här är jobbet för dig? I så fall tycker vi att du ska skicka in din ansökan nu direkt men senast den 26 oktober.
Ansökningar behandlas löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte – hör av dig till oss redan idag om du är den vi letar efter.
För frågor om tjänsten kontakta Destinationschef Robert Gynne
Observera att vi inte tar emot ansökningar på e-mail.
Stockholm Meeting Selection driver en grupp av unika hotell, restauranger och mötesplatser med en vision om att bjuda världen på livets goda. I gruppen ingår Hesselby Slott, Åkeshofs Slott, Ulfsunda Slott, Skytteholm Hotell & Konferens, Näsby Slott, Rosersbergs Slottshotell, Lejondals Slott, Villa Lovik, Bosön, Villa Foresta, Sturegatan 15 by Hantverket, Restaurang Hantverket, Lilla Slottskrogen, Lilla Stenugnsbageriet, Restaurang WS, Lilla Verandan och Restaurang Råkoko. Stockholm Meeting Selection ägs av Torbjörn Blomqvist.
Läs mer på www.meetingselection.se