Studievägledare till Handelshögskolan
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida oru.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-16

Vi söker en engagerad studievägledare för tillsvidareanställning till den administrativa enheten vid Handelshögskolan, Örebro universitet. Bakgrund Handelshögskolan vid Örebro universitet är en plats där undervisning och forskning i världsklass möts i fyra ämnen: företagsekonomi, informatik, nationalekonomi och statistik, vilka stöds av en effektiv och professionell administration. Vid Handelshögskolan arbetar idag ca 120 personer varav 15 arbetar vid den administrativa enheten. Vi lägger stor vikt vid den sociala miljön och arbetar medvetet för att bevara trivseln kollegor emellan. På Handelshögskolan ser vi vikten av att ha ett internationellt perspektiv på högre utbildning. Vi arbetar därför aktivt med internationalisering vilket bidrar till en ökad kvalitet på kärnverksamheten och är en förutsättning för att hålla sig ajour med omvärlden. Som en av sex handelshögskolor i Sverige är vi ackrediterade av AACSB, en internationell kvalitetssäkringsorganisation av Handelshögskolors undervisning, som ställer höga krav på sina medlemmar. Arbetsuppgifter Som studievägledare kommer du att tillhöra den administrativa enheten vid Handelshögskolan. Ditt arbetsområde kommer att fokusera på såväl studievägledning av studenter som administration och handläggning av ärenden. Stor del av arbetet handlar om myndighetsutövning. Exempel på arbetsuppgifter är handläggning av tillgodoräknande och studieuppehåll, studie- och arbetsmarknadsvägledning, rekrytering och introduktion av studenter samt ge information och presentation av institutionens utbildningar. Studievägledaren fungerar också som stöd till institutionen och dess enheter bland annat vid kurs- och programutveckling. Dessutom ska studievägledaren erbjuda stöd till chefer, kurs- och programansvariga inom Handelshögskolan samt arbeta med övriga administrativa uppgifter. Arbetet som studievägledare innebär mycket kommunikation med personer inom och utanför institutionen och universitetet samt att hålla sig uppdaterad med och se till att vi följer aktuella rutiner och riktlinjer. I denna studievägledartjänst ingår även 20 % internationaliseringsansvar. Arbetet handlar om att koordinera och stötta våra internationella satsningar, både internt och externt, i samarbete med centrala avdelningar, ämnen, andra studievägledare etcetera. Det handlar även om att hålla Handelshögskolans internationaliseringsstrategi uppdaterad. Tjänsten kan innebära resor. Kvalifikationer Vi söker dig som har • en relevant akademisk examen på minst kandidatnivå eller motsvarande • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa system • förmåga att hantera vägledning i kombination med administrativt arbete. Det är meriterande om du har • kunskap om institutionens ämnen och program • erfarenhet från förvaltning inom universitet och hur dess verksamhet styrs • erfarenhet av administration och studievägledning från universitet • erfarenhet av myndighetsutövning • erfarenhet av att arbeta med internationella frågor. Du har mycket god förståelse för myndighetsutövning och ser betydelsen och vikten av goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i så väl stort som smått. Dessutom behöver du ha intresse för verksamheten och en förmåga och engagemang för att arbeta med detaljer men samtidigt se helheten. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, som förmåga att arbeta självständigt, att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga. Arbetet ställer krav på att du är resultatorienterad, serviceinriktad, organiserad och strukturerad samt har förmåga att ta egna initiativ och planera din tid. Vi förväntar oss att du har en vilja att lära nytt och att utveckla nya rutiner. Det förekommer arbetstoppar i verksamheten, så det är viktigt med ett flexibelt förhållningssätt och kunna hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt samt arbeta lösningsfokuserat med problem du ställs inför. Vi förutsätter att du är öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Information Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef Veronica Carlsson, tel: 019-30 21 26. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till varför du söker detta arbete och vad du kan erbjuda i kompetens • CV med beskrivning av din kompetens • Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-10-07. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons