Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-28

Är du en person som gillar daglig kundkontakt och även är en skicklig administratör? Har du också erfarenhet från socialt arbete eller vård? Nyfiken på att bli en del av ett medarbetarägt vårdföretag med ett viktigt uppdrag? Då vill vi gärna träffa dig! Din roll är central för alla inkommande placeringsförfrågningar från Socialtjänsten som är företagets största kund.  Arbetsuppgifter: • Dagliga kundkontakter med Socialtjänsten via telefon och mejl • Samordning och en första matchning av inkommande uppdrag för placering i våra verksamheter • Skapa, utveckla och underhålla kundrelationer • Administration av varierande slag kopplat till arbete med kunder, förfrågningar och ramavtal  • Regelbunden statistiksammanställning och rapportering Vi söker dig som har erfarenhet och trivs med dagliga kundkontakter inom vård, omsorg eller socialt arbete. Du har gott, serviceinriktat bemötande och goda sociala färdigheter som gör att du kan bygga goda relationer med både kunder och kollegor. Du har förmågan att kombinera snabbhet och noggrannhet. Du initierar och genomför arbetsprocesser och får saker att hända, gärna tillsammans med andra. Du har god förmåga att arbeta självständigt och är samtidigt en god kollega och lagspelare. Du bör vara van vid och gilla en varierad arbetssituation och kunna växla mellan att olika typer av arbetsuppgifter. Vi bedömer det som viktigt med erfarenhet av både kundservice med dagliga kundkontakter samt erfarenhet från branschen dvs socialt arbete, vård eller omsorg. Du kan ha erfarenhet från annat vårdbolag eller verksamhet i offentlig regi t ex inom socialtjänsten i en kommun. Meriterande är om du har arbetat i liknande roll med placeringskoordinering av placeringar från socialtjänsten. Kunskap och vana av att arbeta i Office-paketet inkl Excel. Vana och skicklighet att använda administrativa system är nödvändigt liksom att du lätt lär dig nya system. Grundläggande formell kompetens är minst gymnasieexamen, och vi ser gärna att du utöver det har utbildning inom vård/socialt arbete. Visstidsanställning, 12 månader med möjlighet till förlängning. Heltid, dagtid. Hybridarbete: möjlighet till distansarbete samt kontorsplats på Södermalm i Stockholm. Resor till våra enheter ingår i arbetet och förekommer löpande.  Intervjuer sker löpande. Vår förhoppning är att du kan starta din anställning så snart som möjligt från slutet på augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Om Iris Utvecklingscenter AB Iris Utvecklingscenter drivs sen 1986 av missionen att rädda liv, varje dag. Vi driver KBT-baserad behandling och social insats för klienter med beroende/missbruk och psykisk ohälsa.  Vår ambition är hög, att kunna erbjuda klienter och uppdragsgivare individuellt utformad och professionell insats med flexibilitet och kvalitet. Vi arbetar för att utveckla vårdkedjan för att kunna erbjuda stöd som håller långsiktigt och ser vår roll att komplettera den vård och insats som ges av kommun och region på hemmaplan. Iris Utvecklingscenter AB grundades 1986 av socionomer i branschen och är idag ett stiftelse- och medarbetarägt vårdföretag som har verksamheter runt Jönköping och i Mälardalen med ca 120 dygnet-runt-platser. Vi har alltid satsat på kunskap och fortsätter att utveckla vår verksamhet för att möta behov i målgrupp och kundgrupp.  Läs mer på www.irisuc.se

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons