Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-27

Är du en skicklig administratör med en passion för försäljning och kundservice? Vi på Manpower söker en erfaren försäljnings- och orderadministratör till ett spännande uppdrag hos vår kund Samsung i Stockholm. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till Samsungs framgångar? Skicka in din ansökan idag! Ort: Stockholm, Kista Start: Så snart som möjligt Övrigt: Konsultuppdrag Om jobbet Samsung drivs av en stark passion för att vara bäst och ett stort engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba ekonomi är förändring ständigt pågående, och innovation är viktig för ett företags överlevnad. I över 80 år har vi satsat på framtiden, förutsett marknadsbehov och krav för att leda vårt företag mot långsiktig framgång. I rollen som försäljnings- och orderadministratör kommer du att spela en avgörande roll för att säkerställa att Samsung fortsätter att leda marknaden och förbättra kundupplevelsen. Du blir den centrala länken mellan leverans och försäljning, ansvarig för att säkerställa ett smidigt informationsflöde och hög kundnöjdhet. Detta innebär att hantera ett effektivt informationsflöde från supply-teamet i Nederländerna till kunderna. Som en central figur kommer du att samarbeta nära med både kunder och interna avdelningar. Teamet expanderar och satsar nu mer på processutveckling, vilket skapar behovet av en ny administratör till Samsungs engagerade team. Om du uppskattar att arbeta i team, trivs med att ha kul med kollegorna och gillar en god stämning på arbetsplatsen, kommer du att trivas utmärkt i denna roll! Arbetsuppgifter: * Upprätthålla hög kundnöjdhet genom att kontinuerligt informera om leveransstatus, lagersituation och varuförflyttningar. * Säkerställa att marknaden har rätt produkter genom att arbeta med prognoser och utföra statistiska uppföljningar tillsammans med din SCM Team Lead. * Ge stöd till SENA Climate Solutions management genom att hantera och följa upp kundtjänstfrågor. * Ansvara för korttidsprognoser, orderhantering och prisuppgifter. * Övervaka leveransflödet i samarbete med din SCM Team Lead för att garantera att prognoser och order stämmer överens i SAP och Supply Chain Management-systemet. Vi söker dig som För att lyckas i rollen tror vi att du är social och utåtriktad, ordningsam med ett öga för detaljer, samt ansvarstagande och självständig i ditt arbetssätt. Du brinner för kundservice och har en stark vilja att säkerställa hög kundnöjdhet. Utöver det har du även: * En avslutad gymnasieexamen. * Tidigare relevant arbetslivserfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. * Mycket goda kunskaper i Excel, specifikt Pivot och Vlookup. Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av order, logistik eller tull. * Kunskaper i SAP. Ansökan För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons