Om tjänsten

Besök hemsida plejd.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-25

Vi söker nu en redovisningsekonom till vårt huvudkontor i Göteborg med inriktning på hållbarhetsrapportering, för att förstärka vårt team under en spännande tillväxtfas.

Om Plejd

Plejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Med vår position i framkant av belysningsautomation har vi etablerat oss som en tongivande aktör på den svenska marknaden.

Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en diversifierad grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak.

Om tjänsten

Rollen kommer ingå i ett team om sex personer och rapportera till koncernansvarig. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta:

- Löpande redovisning

- Avstämningar, rapportering och månadsuppföljning

- Deltagande i månads-, kvartals- och årsbokslut

- Ansvar för hållbarhetsrapportering och utveckling i linje med CSRD-krav

Som redovisningsekonom hos oss erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där EGS-faktorer och hållbarhet spelar en central roll. Du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa att vår ekonomiska rapportering är transparent och hållbarhetsinriktad. Din flexibilitet och anpassningsförmåga kommer att vara avgörande när du arbetar med att integrera ESG-initiativ och hållbarhetsmål i företagets utveckling. Du kommer att ha betydande möjligheter att påverka och forma dina arbetsuppgifter samt initiativ och detta ger dig även stora möjligheter att påverka din egen utveckling inom företaget.

Om dig

Vi söker dig som har arbetat med hållbarhetsrapportering och har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom redovisning. Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning samt mycket goda kunskaper inom MS Office, särskilt Excel och Power BI. Det är också viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med noterade bolag och hantera deras specifika frågeställningar.

Som person är du noggrann, strukturerad och ambitiös. Du behöver ha en god samarbetsförmåga och vara öppen för förändringar. Dessutom krävs det att du har en stark problemlösningsförmåga och är bra på att se helheten i olika situationer.

Eftersom vi har medarbetare från världens alla hörn är det också viktigt att du kan tala engelska och svenska på en professionell nivå.

Om processen

Rekryteringen kommer att vara pausad under veckorna 28-31 men skicka gärna in din ansökan, så återkommer vi i början av augusti.

Vi tillämpar tester för att göra vårt urval mer objektivt.

Vi har valt att sköta denna rekrytering själva och tackar vänligen nej till eventuell kontakt med externa partners.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons