Om tjänsten

Besök hemsida aquateq.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-28

Är du en erfaren och prestigelös ekonom som vill bli en del av ett stabilt företag med en stark teamkänsla och högt i tak? Vill du ha en bred och central roll i en mindre organisation med både nationella och internationella kunder?

Till AquaTeq söker vi en lagspelare som vill utveckla sina kunskaper och bolaget framåt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

AquaTeq Sweden AB är ett privatägt, specialistbolag inriktad på utveckling och tillverkning av kostnadseffektiva och miljösmarta produkter för service av befintliga dagvatten- och avloppssystem över hela världen. AquaTeq® ingår i en schweizisk koncern. Företaget är det goda valet när det krävs nytänkande, effektivitet, speciallösningar och grönt fokus.

www.aquateq.com

Arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomiansvarig ansvarar du för hela företagets ekonomifunktion där du har ett tätt samarbete med övriga organisationen och rapporterar till VD. Tjänsten innebär allt från att kontera fakturor till att göra bokslut och årsredovisning. Det är en mycket central och viktig del i teamet och innefattar i huvudsak:

  • Fakturering
  • Löpande redovisning
  • Månads- och årsbokslut
  • Löner
  • Kontakt med myndigheter
  • Skatt- och momsdeklarationer
  • Ansvarig för kunddatabas och kundfordringar
  • Ansvarig för leverantördatabas och leverantörsskulder
  • Controllerfunktion gällande exempelvis kostnadsuppföljningar/optimeringar
  • Budgetering, uppföljning och analyser
  • Utveckla redovisningsrutiner och system
  • Finansiell rapportering och presentation både internt och externt

Eftersom det är ett mindre företag kommer du även vara behjälplig för övriga funktioner med exempelvis orderhantering, utleveranser och kontakt med kunder.

Tjänstgöringsort: Kalmar
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Mån-tors 07-16, fre 07-15:10.

Vem är du?

Vi ser att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, har en förmåga att ta initiativ och är lösningsorienterad. Du är engagerad och ambitiös men även prestigelös och är inte rädd att hugga i där det behövs. Du har en god struktur, problemlösningsförmåga är noggrann i utförandet av dina arbetsuppgifter. Genom ditt positiva synsätt och din laganda bidrar du till ett gott arbetsklimat. Du trivs med att ge god service och har en god kommunikation både internt mot kollegor men också externt mot ägare, kunder och leverantörer.

Vi ser att du

  • Behärskar svenska och engelska språket flytande i tal och skrift
  • Innehar B-körkort
  • Ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, redovisning och löner.
  • Van användare av ekonomisystem samt MS Office med tyngpunkt i excel.

Meriterande för tjänsten

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Arbetat i affärssystemet Pyramid samt behärskar pivottabeller i excel
  • Arbetat i mindre företag samt har erfarenhet av att förbättra rutiner och processer.

Vad erbjuder vi?

  • En kultur som präglas av samarbete, nyfikenhet och ständig utveckling.
  • Bred och spännande roll i ett internationellt framgångsrikt företag.
  • Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension och friskvårdsbidrag osv.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar AquaTeq med OnePartnerGroup. Skicka in din ansökan snarast då urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2024-07-28. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Sanna Olsson på telefonnummer 0733-948473 eller mail [email protected]. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mail på grund av GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons