Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-25

Bli en del av oss på Bergab, där vi tror att kultur och gemenskap är lika viktiga som kompetens och engagemang. Nu söker vi en driven individ som trivs med att arbeta brett inom ekonomi!

Om Bergab

Bergab är ett fristående specialistföretag som erbjuder tekniska konsulttjänster inom områdena berg, mark, vatten och miljö baserat på nytänkande, lång erfarenhet och ett starkt engagemang. Med över 115 dedikerade medarbetare fördelade mellan våra kontor i Stockholm och Göteborg strävar vi alltid efter att leverera hög kvalitet i vårt arbete, samtidigt som vi sätter värde på utveckling och gemenskap.

Nu letar vi efter en ny kollega för att förstärka vår ekonomiavdelning i Göteborg. Vi söker dig som vill ha en tillsvidareanställning och vara en långsiktig del av oss på Bergab.

Om tjänsten

I tjänsten kommer du att ansvara för både leverantörs- och kundreskontra, där du blir en viktig del i att säkerställa en effektiv och korrekt hantering av företagets ekonomiska flöden. Tjänsten erbjuder en varierad arbetsdag med stora möjligheter att påverka och förbättra våra processer. Rollen är bred och det finns goda möjligheter att lära dig mer och utvecklas inom ekonomiområdet.

Du kommer att arbeta med följande:

Leverantörsreskontra

· Underhålla och uppdatera leverantörsregistret kontinuerligt.

· Hantera leverantörsfakturor, inklusive scanning och digital arkivering.

· Administrera utbetalningar till leverantörer.

· Delta i bokslutsarbete tillsammans med teamet inom leverantörsreskontra.

· Ansvara för att hantera e-post relaterad till leverantörsreskontran.

· Vara delaktig i olika projekt inom ekonomiområdet.

· Bidra till utvecklingen av arbetsmetoder, policys och rutiner.

Kundreskontra

· Sköta faktureringen till kunder.

· Registrera och bokföra inbetalningar.

· Utföra avstämningar och underhålla kundreskontran.

· Hantera övrig ekonomisk administration som kan förekomma.

Du erbjuds

På Bergab värderar vi gemenskap och samarbete i arbetsmiljön. Vi främjar nära relationer genom regelbundna möten på grupp- och kontorsnivå samt vår årliga konferens Bergabdagarna, då hela företaget samlas för att utbyta tankar och idéer. Vi arrangerar också studieresor och andra evenemang som stärker sammanhållning och välmående så som sommar- och julfester eller enklare kontorsaktiviteter så som lunchjoggar och spelkvällar.

Vår organisationskultur präglas av prestigelöshet och en ständig strävan efter lärande och tillväxt tillsammans. Det inkluderar bland annat erfarenhetsåterföring på våra gruppmöten och frukostseminarier där vi delar med oss av våra projektupplevelser och expertis. Dessutom erbjuder vi interna utbildningsprogram och externa utbildningar efter behov för att kontinuerligt utvecklas och växa.

Utöver det erbjuder vi bland annat:

· Fullt friskvårdsbidrag à 5000 kr

· Arbetstidsförkortning under sommarmånaderna (7 h arbetsdag juni-augusti med bibehållen lön)

· Förmånsportalen Benify med en mängd erbjudanden

· Kollektivavtal och tjänstepension

· Delägarskap i företaget efter ca 3 års anställning

· Flextid

· Sjukvårdsförsäkring (valbar) och hälsoundersökning

Vi söker dig som:

· Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet

· Har minst 2 års erfarenhet från en likvärdig roll som ekonomiassistent

· Har en god systemvana

Det är meriterande om du även har erfarenhet av följande system: Visma 1000, Visma lön, Findity, Millnet och Medius Go.

Övrig information

Start: September eller enligt överenskommelse

Plats: Göteborg

Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Ansök genom att skicka ditt CV och personliga brev till:

[email protected]

Vi genomför urval och intervjuer löpande i denna rekrytering, så skicka in din ansökan redan idag!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons