Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-17

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i. Ditt uppdrag som administrativ assistent Vi förstärker vår administration och söker ytterligare en medarbetare till vårt team. Uppdraget innebär att du har en samordnande funktion med olika kontaktytor i det dagliga arbetet. Du säkerställer att planering och bemanning görs utifrån verksamhetens behov och utifrån brukarnas beviljade bistånd. I arbetet följer du upp insatser och beställningar med brukarens omsorgskontakt, säkerställer att beställningar överensstämmer med brukarens önskemål och behov. Du gör hembesök hos våra nya brukare samt vid förändringar. Du handleder personal vid gruppmöten och coachar verksamhetens medarbetare i syfte att nå mål och skapa god trivsel och arbetsmiljö. Administrativa uppgifter är att arbeta i olika IT-system med personalplanering, nyckeltal, fakturering och beställningar. Du är delaktig i att ta fram statistik, uppföljningar och verksamhetsrapporter. I dina arbetsuppgifter ingår även introduktion för nya medarbetare samt att vara behjälplig vid rekrytering av ny personal. Du rapporterar direkt till enhetschef. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som: har en relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom personaladministration eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren har erfarenhet av arbete i hemtjänst eller annan vård-och omsorg har erfarenhet av samordning och arbetsledning inom äldreomsorg har B-körkort har god datorvana då du arbetar i system som Parasol, Paraply-systemet, Medvind, Lisa-självservice, Agresso och SchemOs behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Begriplighet är viktigt i kommunikationen med brukare och personer både internt och externt inom organisationen. Kontaktytor är exempelvis med biståndshandläggare eller externa samarbetspartner såsom myndigheter och vårdcentraler. Det är meriterande om du har: goda kunskaper i arbetsrätt För att fungera bra i rollen som administrativ assistent behöver du: Vara samarbetsorienterad och förstår vikten av ett gott samarbete med olika professioner. Du är trygg i ditt bemötande och har ett tillmötesgående och problemlösande förhållningsätt. Vara utvecklingsinriktad och tar initiativ till utveckling utan att tappa det operativa. Vi ser att du är nytänkande och öppen för olika perspektiv. Du har förmåga att arbeta med komplexa frågor och analysera dilemman i syfte att lösa dem. Vidare har du en ekonomisk medvetenhet och är mål-och resultatorienterat för att uppnå förväntade mål och resultat för verksamheten.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.  Vi erbjuder Ett kompetent team runtomkring dig som stöttar. Fina omgivningar och bra kommunikationer. Vi huserar vid lokaler nära Globen. Friskvårdsbidrag. Semesterväxling. Läs mer här om hur det är att jobba i Stockholms stads äldreomsorg.  Om arbetsplatsen På Enskede hemtjänst arbetar cirka 50 anställda varav två enhetschefer. Vi arbetar vi utifrån ett salutogent förhållningssätt med personcentrerad omvårdnad. Provanställning kan komma att tillämpas. Din ansökan utan ett personligt brev Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons