Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-10

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Vi söker nu en administrativ assistent till vår administrationsgrupp, en grupp med mycket kompetens och god sammanhållning. Socialtjänstavdelningen sitter i moderna lokaler i Garnisonen nära Karlaplan med goda kommunikationer och grönområden. Socialtjänstavdelningen ansvarar för stadsdelens individ- och familjeomsorg, prevention och familjebehandling samt både myndighet och utförarverksamhet inom funktionsnedsättning socialpsykiatri, beroende och våld i nära relationer samt enheten för försörjningsstöd. Din roll Du ger ett dagligt stöd till chefer och medarbetare på avdelningen. I rollen ingår att Skriva anställningsavtal, kontrollera leverantörsfakturor i Agresso, kundfakturering, enkla faderskapsärenden samt andra administrativa arbetsuppgifter. I rollen som administrativ assistent är du organisatoriskt placerad på enheten för prevention och familjebehandling. Du kommer där att ingå i en grupp av 7 administratörer med en gruppledare.  Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett varierat arbete och möjlighet till utveckling. I vår arbetsgrupp hittar du en varm stämning och god sammanhållning. Vi värdesätter god samarbetsförmåga då vi arbetar som grupp och lär av varandra. Vi är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetares välmående och erbjuder möjlighet till flextid, sommar och vinter arbetstider, semesterväxling och friskvårdsbidrag Din kompetens och erfarenhet För att lyckas i rollen ska du ha: Slutfört gymnasial utbildning mot administration eller ha likvärdig utbildning enl chef Minst 2 års erfarenhet av arbete med anställningsavtal, fakturering och inköp Erfarenhet av arbete i Excel Minst 2 års erfarenhet utav administration God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift Det är mediterande med: Kännedom om Stockholms stadsverksamhetssystem Erfarenhet i Agresso Erfarenhet av Officeprogram Arbetat med tidsramar Arbetat med anställningsavtal Det är önskvärt att du är noggrann, stabil och flexibel och vid arbetstoppar så är det viktigt att man är strukturerad för att hinna satta tidsramar.  Övrigt I den här rekryteringen kommer vi lägga vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten. Välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons