OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-31

Härjedalens kommun söker nu en ny Avdelningschef för Fastighetsavdelningen. I uppdraget ingår även att vara VD för det helägda kommunala bolaget Härjegårdar Fastighets AB. Vi söker en erfaren ledare som motiveras av att utveckla medarbetare i sina yrkesroller, samt leda och förbättra verksamhet på lång sikt! Brinner du för systematiskt kvalitetsarbete och letar efter ett mångsidigt ledaruppdrag inom fastighet och lokalvård kanske det är något för dig? Arbetsuppgifter I rollen som chef för Fastighet är du direkt underställd kommunchefen och ingår i kommuns ledningsgrupp. Du har det övergripande ansvaret för fastighetsavdelningens budget-, verksamhet-, personal- och arbetsmiljöfrågor. Samt innehar rollen som VD för det helägda kommunala bolaget Härjegårdar Fastighets AB. Här ingår fastighetsägaransvar för beståndet inom Härjedalens kommun och Härjegårdar Fastighets AB. Detta innebär huvudansvar för drift, underhåll och utveckling av våra fastigheter. Ansvaret inkluderar också hela organisationens lokalvårdsverksamhet. I uppdraget ingår att säkerställa planering, utförande och uppföljning för samtliga verksamheter inom avdelningen. Du initierar, genomdriver och utvärderar kontinuerligt åtgärder som bidrar med tydlig förbättring och vidareutveckling av avdelningens organisering och kvalitet. En annan viktig del är att främja dina medarbetares engagemang, motivation och förtroende. Genom ett nära ledarskap förebygger du aktivt ohälsa och säkerställer en god arbetsmiljö för alla på avdelningen. Som avdelningschef i Härjedalens kommun är du en god kommunikatör, inspiratör och förebild, för såväl egen verksamhet som kommunen i stort. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning, vi tror att det är inom fastighet, bygg eller motsvarande område som arbetsgivaren bedömer vara likvärdigt. • Erfarenhet som chef och ledare. • Tidigare erfarenhet från arbete inom fastighetsbranschen. • Mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. • B-körkort. • Vi ser det som meriterande om din erfarenhet kommer från offentlig sektor. • Samt om du har mycket god administrativ förmåga. Personliga egenskaper För att passa i rollen som avdelningschef för Fastighetsavdelningen behöver du vara lösningsfokuserad, ha lätt för att fatta beslut samt förmåga att upprätthålla goda relationer. Du är även kvalitetsmedveten, strukturerad samt har god förmåga att organisera arbete. Vi ser också att du har mycket god kommunikativ förmåga, samt kan leda, motivera och utveckla medarbetare utifrån tydliga målsättningar. Utifrån dessa egenskaper lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Vi erbjuder Som avdelningschef hos oss får du ett ömsesidigt utvecklande arbete, med stor möjlighet att påverka hur Härjedalens lokalvård och fastighetsbestånd ska vidareutvecklas. Vi tillämpar flexibel arbetstid, vilket innebär att du, utifrån verksamhetens behov, självständigt planerar dina arbetstider. Möjlighet till friskvård, semesterväxling, pensionsväxling och vidareutbildning i tjänsten finns, såväl som visst distansarbete. Vi har även en förmånsportal med en rad olika erbjudanden, samt ett årligt friskvårdsbidrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt (enligt överenskommelse). Urval och kallelse till intervju kommer att ske löpande under annonseringstiden. Intervjuer på plats i Sveg är planerade att genomföras under v. 25 och v. 26. Sista ansökningsdag 16/6. Varmt välkommen med din ansökan till oss i Härjedalens kommun! Ansökan och kontakt I denna rekryteringsprocess har Härjedalens kommun valt att samarbeta med Adecco. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på [email protected] eller 076-138 48 17. Om du har frågor angående din ansökan, vänligen kontakta Adeccos kandidatsupport via [email protected]   Kontaktinformation: Louice Larsson HR-Strateg 0680-162 57 Gunnel Gyllander Kommunchef 0680-177 22 Fackliga representanter Vxl 0680-16100 Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons