OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-30

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Administratör till ett långt konsultuppdrag hosvår kund. Uppdraget innefattar att löpande stödja chefer och andra ledande roller i administrativa och koordinerande uppgifter. Som konsult hos vår kund kommer du attbygga upp en god kunskap i administrativa processer och kommer både guida andra i vad som behöver göras och bidra praktiskt utifrån behov. Utifrån behov kan även uppgifter inom projekt eller IT-förvaltning av administrativ karaktär tillkomma.

Rollen innefattar att:

  • Stötta avdelningschef i planering och möteskoordinering.
  • Delta på möten, koordinera dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation.
  • Stötta avdelningen med administrativa uppgifter, såsom planering och genomförande av möten och konferenser (inkl. avdelningsmöten).
  • Stötta avdelningen med kommunikationsinsatser - agera intranätsredaktör samt skribent för löpande internkommunikation koppat till avdelningens verksamhet.
  • Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen.
  • Stötta i rekrytering och introduktion av nya medarbetare.
  • Förvalta organisationsscheman, personallistor, m.m.
  • Sammanställa underlag inför presentationer eller möten.
  • Agera sammanhållande/koordinerande för löpande verksamhetsrapportering.
Kvalifikationer
  • Du haravslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram.
  • Du har minst2 års erfarenhet av att ha arbetat som administratör.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Outlook och Powerpoint.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med chefer och ledningsgruppersamt agerat administrativt stöd åt chefer.
  • Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.
  • Det är meriterande om du har utbildning eller arbetslivserfarenhet inom kommunikation.
  • Det är högt meriterande om du har utbildning eller arbetslivserfarenhet från elbranschen.
Personliga egenskaper

För att trivasi rollen som Administratörär du noggrann, strukturerad ochserviceinriktad. Vidare har du en god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar självständigt och målinriktat. Du är även utåtriktad och tydlig i din kommunikation.

    Företagspresentation

    Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

    Om oss

    JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

    När du blir en av oss

    Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

    Lön

    Enligt överenskommelse.

    Tillträde och ansökan

    Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 11-aug-2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 10-aug-2025 med möjlighet till förlängning efter det. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund med kontor i Sundbyberg, Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet 6 Månader eller längre
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons