OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-27

Om uppdraget Adeccos kund i Uppsala söker en person som vill ansvara för att ordna och förteckna de tidigare verksamheternas arkiv i befintlig informationsförteckning, enligt den verksamhetsbaserade arkivredovisningen, men även i allmänna arkivschemat. Informationsutvärdering och gallringsutredningar ingår också i arbetsuppgifterna. Arbetet utförs i huvudsak i Public 360. Detta är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och förväntas pågå 10 månader framåt med möjlighet till förlängning.  Om dig  Vi söker dig med följande kompetens:  • Personen behöver ha en akademisk utbildning kompletterad med eller inriktad på informations- och arkivvetenskap. • Förståelse för traditionellt arkivarbete, såsom förteckning. • Goda IT-kunskaper och kunskaper inom gällande standarder för dokumenthantering och digitalt bevarande. • Goda kunskaper i svenska. • Erfarenhet av arbete med elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem särskilt Public 360 är meriterande. • Arbetsuppgifterna kräver en strukturerad och initiativrik person samt har en god förmåga att förklara och hjälpa till med praktisk tillämpning av gällande rutiner. • Lösnings- och resultatorienterad. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amila Dresevic 073 684 78 61. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord Arkivarie, arikivassistent, administration, Uppsala, Adecco

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons