Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Vårt uppdrag: Nu söker vi en ekonomiansvarig till vår kund i Haninge som är ett anrikt och familjärt företag i entreprenadbranschen. Tjänsten är på heltid men är det ett önskemål att arbeta deltid tex 80% kan även det fungera. Man ser helst att arbetet sker på plats men på sikt kan distansarbete fungera til viss del. Tjänsten ska tillsättas så fort som möjligt med möjlighet till inplanerad sommarledighet. Till start är detta ett konsultuppdrag men målet är att en tillsvidareanställning direkt hos vår kund ska ske efter några månader. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvård m.m. Avanzera har kollektivtal med Unionen. Arbetsuppgifter: Ditt främsta ansvarsområde kommer att vara bokföring och koncernredovisning. Utöver det kommer rollen även innebära att skapa en ekonomisk struktur som gör det lätt att förstå bolagets kostnader och intäkter samt att förvalta och utveckla interna verktyg. Redovisning • Funktionsansvar för bolagets redovisning - enligt aktuell lagstiftning och redovisningsstandard • Anläggningstillgångar • Kund & leverantörreskontra • Löpande redovisning • Avstämningar • Ansvara och kontrollera moms- och arbetsgivardeklarationer, avstämning skattekonto samt skatteberäkning. • Bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer • Löner ca 30 st (eventuellt inte aktuellt om du söker en deltidstjänst) Rapportering & uppföljning • Stämma av alla affärsområdens intäkter & kostnader • Följ upp så att lönsamheten stämmer överens i rapporterna med det som står i bokföringen • Ta fram KPI:er och nyckeltal som är relevanta för att vi ska ta välgrundade beslut • Vara delaktig i sammanställning av budget • Vara delaktig i pågående projekt • Sammankalla till en månatlig avstämning för att redogöra hur vi står till i likvida medel, resultat och balans • Säkerställa väldokumenterade rutiner för dagligt arbete inom ekonomifunktionen Din bakgrund: Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll som ekonomiansvarig eller redovisningsansvarig samt någon form av ekonomisk utbildning. Har du arbetat med koncernredovisning och/eller i Visma administration är detta meriterande. Som person är du beslutsam, noggrann, ärlig och kommunikativ. Du tycker om att arbeta både högt och lågt samt att hjälpa dina kollegor vid behov. Hjälpa de som kontaktar dig, antingen genom att själv hjälpa dem eller leda dem rätt. Underlätta för andra genom att själv hålla överenskommelser. Bidra till ett stödjande och uppmuntrande arbetsklimat. Alltid hålla dörren öppen för kollegornas idéer och funderingar. Ring gärna om du vill veta mer! /Helena 0733-818981 Om oss: Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt. Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons