OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Ekonomienheten arbetar med utveckling och strategiska frågor inom ekonomiområdet och ansvarar för ekonomistyrning, planering- och uppföljning och analyser. Enheten ansvarar även för att säkerställa det ekonomiska resultatet. Vi säkerställer att ekonomiprocesser är rättssäkra och håller hög kvalitet samt bidrar till att offentliga medel används klokt. Ekonomienheten, som du kommer att ingå i, består av 11 ekonomicontroller, som tillsammans stödjer och vägleder chefer i det löpande ekonomiarbetet genom ett proaktivt och coachande förhållningssätt. Denna tjänst är ett vikariat på ett år. Uppdraget innefattar budgetarbete, månatlig uppföljning, bokslutsarbete, nyckeltal och utvecklingsarbete. I uppdraget ingår även att presentera mål och resultat samt bidra i ekonomienhetens interna kvalitetsarbete. Du arbetar aktivt med att analysera samband mellan siffror och verksamhet samt driver utvecklingsarbete utifrån verksamheternas förutsättningar som bidrar till en god ekonomi inom förvaltningen. Du är en del i ett team men förväntas även att ha ett självständigt operativt ansvar för frågor som berör verksamhetsområdet. Förvaltningens storlek och tjänstens innehåll kan innebära många olika frågeställningar och uppdrag. I din roll som ekonomicontroller arbetar du även nära dina övriga kollegor på ekonomienheten men också med andra expertfunktioner på förvaltningen, för att stötta verksamheten på ett bra sätt. KVALIFIKATIONER Vi ser att du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi (180hp) samt erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av IT-verksamhetssystem och goda kunskaper i Office-paketet och speciellt i Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemen: Unit4 Agresso, Nekksus/Hypergene, Proceedo och Personec. I rollen som ekonomicontroller behöver du vara strukturerad, pedagogisk, samt ha lätt för att skapa goda relationer med kollegor och chefer. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. Tillsättning sker under förutsättning att förvaltningens presidium godkänner rekryteringen samt tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons