OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-22

Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den!


Din roll

Till vårt Business Technology Team (BT) söker vi nu en kollega som vill vara med och identifiera samt driva Menigos infrastrukturella behov. Menigo ägs sen några år av det amerikanska bolaget Sysco som är världsledande inom Foodservice och vi står inför en spännande global förändringsresa av modernisering och digitalisering inom IT. Du som Infrastructure Specialist kommer att stötta upp inom området som SME och delar av ditt ansvarsområde kommer vara att arbeta med att identifiera infrastrukturella behov för de förvaltningsobjekt vi jobbar med. Du kommer att driva dessa framåt i samarbete med centrala funktioner. Arbetet innebär också att säkerställa att de förvaltningsobjekt vi jobbar med underhålls med support och rådgivning kring infrastruktur, livscykelhantering av specifika infrastrukturkomponenter samt operativ övervakning av specifik infrastruktur som t ex backup, virtualisering etc.

Du kommer ha operativ IT-leverantörskontakt och i rollen arbetar du tvärfunktionellt inom IT med förbättring, förvaltning och säkerställande av processer och rutiner i nära samarbete med Cyber Security och andra centrala funktioner inom organisationen samt med vårt Globala Sysco-team.

Vad gör du:

  • Säkerställa och förbättra företagets effektivitet genom att arbeta med ständig utveckling och förbättring av processer, rutiner och arbetssätt tvärfunktionellt
  • Medverka i projekt som områdesspecialist (SME)
  • Säkerställa att IT säkerhet och informationssäkerhet följs upp i alla lösningar inom infrastrukturen i samarbete med centrala Cyber Security
  • Utveckla säkerheten kring infrastruktur i samråd med IT-säkerhetsansvarig i samarbete med Sysco centrala team
  • Säkerställa uppföljningen av compliance (t ex SOX), genomföra och rapportera evidence på utpekade ansvar
  • Arbeta med Problem Management för säkerställande av RCA och åtgärder
  • Proaktivt förbättra och jobba med monitorering och övervakning av infrastruktur
  • Planera och genomföra underhåll och uppdateringar (Technical Maintenance) av infrastruktur i samarbete med övriga delar inom BT och Sysco Global
  • Delta i förvaltningsarbete
  • Support till Menigos verksamhet samt internt inom BT i olika infrastrukturfrågor
  • Uppföljning och löpande operativ kontakt med relevanta leverantörer och samarbetspartners
  • Ta fram och hålla utbildning både internt BT samt med Business verksamheter
  • Ständigt utveckla och förbättra arbetssätt och rutiner inom den egna funktionen och rollen


Vem är du:

För att trivas i rollen ser vi att du behöver vara lyhörd, nyfiken, ha en stark samarbetsförmåga och vana av att arbeta i tvärfunktionella team. Du gillar att ta ägarskap av och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

Metodiskt arbete, planering, struktur, prioritering och noggrannhet är beskrivande ord för din personlighet.

Menigo är en levande och utvecklande organisation mitt i ett pågående förändringsarbete. Vi står för flexibilitet och effektivitet och vi jobbar alla tillsammans mot våra mål.

Du har

Tekniska kompetenser:

  • Teknisk kompetens och erfarenhet inom Microsoftmiljöer
  • Grundläggande kunskap inom felsökning i IT infrastruktur
  • Teknisk kompetens kring hårdvara rent generellt
  • Teknisk kompetens och har jobbat med Active Directory (On-prem & Azure), övervakning, deployment
  • Managering av SQL DB instanser
  • Powershell scripting
  • Jobbat med och har kompetens inom Hyper-V för managering av våra virtuella servrar och kluster
  • Erfarenhet och kompetens av samt felsökning och incidenthantering av Windows Server & Operativsystem
  • Jobbat med MDM, ex Intune/ WorkSpaceOne
  • Kunskap och erfarenhet av att jobba med SCCM (uppgradering av applikation på server och klient)
  • DHCP & DNS
  • Kunskap om och erfarenhet av systemförvaltning
  • Ärendehantering enligt centrala ITIL processer och ramverk, med fördel Service Now
  • God kompetens av att driva och leda uppgifter/initiativ, både själv och tillsammans med andra
  • God kompetens av att skriva teknisk dokumentation


Övrigt:

  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande om du även arbetat:

  • Med paketering av program, img hantering
  • Med GPO - Sätta upp ny policy samt underhålla befintliga
  • Med Tanium som verktyg för patch/installation/applikationer för klienter och servrar
  • Allmän databaskunskap
  • Vana att jobba i internationella miljöer


Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? Välkommen till oss!

För måltiden är livsviktig för våra kunder, för deras gäster och för oss på Menigo.

För denna rekrytering kommer vi att tillämpa löpande urval.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons