OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-21

Karlstads Energi Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor kommer arbeta med bland annat el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare. Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa! Beskrivning Är du intresserad av att arbeta i en bransch som fokuserar på hållbarhet och erbjuder spännande möjligheter för framtiden? Trivs du i en roll där din kommunikativa och strukturerade förmåga får möjlighet att glänsa? Då är du varmt välkommen att söka till Karlstads Energi! Vi söker nu efter en erfaren administratör till avdelningen för ekonomi- och administration, där kärnan i rollen kommer vara att säkerställa högsta möjliga kvalitet inom administration för våra bolag och i styrelsearbetet. Kontinuerlig utveckling av arbetsmetoder och rutiner är avgörande för att vi ska uppnå våra bolags mål och förbli en pålitlig stöttepelare för vår organisation. På avdelningen för ekonomi och administration finns förutom den nytillkomna rollen som administratör, funktioner inom IT, upphandling och inköp, ekonomi och fastighetsfrågor.  På vår arbetsplats värdesätter vi gemensam utveckling genom samarbete och stöd från varandras unika kompetenser och erfarenheter. Tillsammans strävar vi efter att leverera hög kvalitet, trivas och ha roligt på jobbet. För rollen som administratör kommer du att vara ett viktigt stöd och göra skillnad på riktigt för en arbetsplats som inte bara följer med i utvecklingen, utan driver den. Vi ser fram emot att ha dig med oss! Arbetsuppgifter Vi letar efter en administratör med tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd till styrelse och ledning, med en fördelaktig bakgrund inom offentlig sektor. Dina primära ansvarsområden kommer att ligga inom diarieföring, arkivhantering och styrelseadministration. Det innebär att du bland annat kommer att vara ansvarig för dokumenthantering, att förbereda och sammanställa dokument inför möten, inklusive att skapa kallelser, distribuera material och förbereda protokoll samt utbilda i diarieföring och arkivhantering samt andra administrativa aktiviteter. Det kan även förekomma visst arbete med den interna kommunikationen i bolaget. Du kommer att rapportera till ekonomichefen. Kvalifikationer För att vara lämplig för tjänsten som administratör vid Karlstads Energi, krävs det att du har minst 3 års erfarenhet inom administrativt arbete, helst med erfarenhet av styrelseadministration.  Dessutom förväntas du ha goda språkkunskaper i svenska, och det är en fördel om du även behärskar engelska. En akademisk utbildning, särskilt inom områden såsom informationshantering eller arkivkunskap, är meriterande. För att lyckas i rollen är det av stor vikt att du besitter vissa personliga egenskaper. Du förväntas vara serviceinriktad och ha en lösningssökande inställning samt ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Förmågan att självständigt prioritera och omvärdera är en annan viktig egenskap. Du skall vara engagerad och handlingskraftig och arbeta proaktivt. Att trivas med varierande arbetsuppgifter och att ha lätt för att kommunicera och skapa kontakt med andra människor är också avgörande. Erfarenhet inom området är önskvärt, särskilt arbete som administratör eller registrator inom offentlig sektor. Det är även fördelaktigt om du har kunskaper om offentlighetsprincipen, GDPR, allmänna handlingar och arkivhantering. Din personliga profil, drivkraft och engagemang för rollen är avgörande och kommer att ha stor inverkan under urvalsprocessen. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons