OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Vill du utvecklas som registrator och samtidigt få erfarenhet från en nationellmyndighet? Då bör du söka denna tjänst!Om uppdraget

Vi på Bemannia söker nu en registrator till ett konsultuppdrag hos enmyndigheti Stockholm på heltid 100%. Arbetet kommer att utföras under kontorstider måndag till fredag 8.00-16.30preliminärtpå plats på kundens kontor. Vid behov kan distansarbete förekomma efter överenskommelse med ansvarig chef på plats hos vår kund. Uppdraget förväntas starta 2 maj och kommer pågå till 30 december 2024. Det finns möjlighet till förlängning.Dina arbetsuppgifter

    • Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
    • Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
    • Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
    • Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
    • Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende

    Dina kvalifikationer

    Arbetet förutsätter vana vid monotona arbetsuppgifter och flexibilitet i att utföra arbetet i de uppgifter där behovet uppstår. Det är även meriterande om du är självgående, noggrann och serviceinriktad. Uppgifterna ska utföras strukturerat och utifrån uppsatta riktlinjer. Utöver detta förväntas du ha:

    • En av följande: Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, eller gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
    • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
    • Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera)
    • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
    • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

    Meriterande

    • Erfarenhet av statligt arbete
    • Vana vid arbete i P360

    Vad vi erbjuder dig

    Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

    Om ansökan

    Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29/5 2024

    Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, [email protected]

    För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 17 55 000

    Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

    Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet 6 Månader eller längre
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons