OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-02

Om företaget

Sedan 2013 ägs varumärket Pergo av Mohawk Industries, Inc., världens största golvföretag med verksamhet i Nordamerika, Europa, Asien och Australien. Pergos produkter tillverkas av golvdivisionen inom UNILIN bvba, med säte i Belgien. Det är över 30 år sedan Pergo uppfann laminatgolvet. Idag är varumärket synonymt med vackra, praktiska golv – en tradition med rötterna i ”Laminatets historia”. Det började som en idé om vackra golv med kapacitet att stå emot vardagens utmaningar och se snygga ut även efter många års användning. För att underlätta ytterligare gjorde vi dem extremt enkla att lägga och underhålla. Idag är dessa idéer själva grunden i allt de gör, från nya laminatprodukter till vinylgolv och naturliga trägolv. Golv för din vardag.

Unilin Nordic AB (fd Pergo Europe AB) har sitt nordiska huvudkontor placerat i Malmö. Här finns avdelningar för finans, marknad, shipping samt kundservice till den nordiska marknaden. Dessutom har de säljorganisationer i Danmark, Sverige, Finland och Norge. I Maj 2019 ändrades namnet från Pergo Europe AB till Unilin Nordic där produkter såsom Quikstep och Pergo är etablerade varumärken.

Om rollen

I rollen som norsktalande kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor vara ansiktet utåt och leverera förstklassig service till företagets kunder på den norska och svenska marknaden. Med telefon och mail som främsta arbetsredskap kommer du agera rådgivande mot kund, och med gedigen produktkännedom vara behjälplig i val av produkt, samt besvara frågor kring priser, leveranser och returer. Tjänsten är av administrativ karaktär, där du över mail kommer ta emot ordrar vilka du registrerar i affärssystemet SAP. Tjänsten innefattar ett nära samarbete med kundtjänstteamet såväl som med andra avdelningar internt så som sälj, marknad och skeppning för att säkerställa en kvalitativ och positiv upplevelse för kund. Därutöver kommer du arbeta löpande med kunduppföljningar avseende köp, leverans och retur. Mer ingående innebär tjänsten:

- Hantera inkommande kundförfrågningar över telefon och e-post

- Administrativt arbete så som orderläggning i SAP

- Kontinuerligt och nära samarbete med interna funktioner och avdelningar

Om dig

För att trivas i rollen som norsktalande kundservicemedarbetare har du en stor vilja att arbeta med kunder där du värderar en högkvalitativ service och ett gott bemötande. Du förstår vikten av att vara ansiktet utåt för företaget du representerar, och ger därför gärna det lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Att ta egna initiativ för att utvecklas och lära dig nya saker är något du gör med enkelhet, samtidigt som du värdesätter och kan fokusera på de grundläggande arbetsuppgifterna. Ett nära och gott samarbete med dina kollegor är för dig en självklarhet, där du förstår-, och tar din roll i teamet, samtidigt som du självständigt kan ta dig an och slutföra dina arbetsuppgifter. Utöver detta krävs:

- Gymnasial utbildning

- Flytande norska, svenska och engelska i tal såväl som skrift

- Goda datorkunskaper

- Erfarenhet av arbete i ett affärssystem, SAP är meriterande

- Tidigare erfarenhet av service och kundkontakt. Erfarenhet av kundtjänst är meriterande

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Arbetstider: 8.00-16.30

Lön: Enligt överenskommelse

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundtjänst, kundservice, kundsupport, service, B2B, B2C, customer service, norska, rekrytering, Malmö, Lund, Trelleborg

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons