OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-28

Sektionen för informationssäkerhet och personalsäkerhet, RK Säkerhet, Förvaltningsavdelningen Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig del av säkerhetsarbetet i Regeringskansliet? Är du noggrann, serviceinriktad och har arbetat med administration inom säkerhetsområdet? Vi söker nu ett flertal nya medarbetare som vill bidra till Sveriges säkerhet genom att handlägga registerkontroller. Din arbetsdag. Sveriges morgondag Som säkerhetsadministratör arbetar du framför allt med att med administrera registerkontroller utifrån fastställda rutiner. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat registrering av ansökan, diarieföring, avanmälan, registervård och arkivering. Du ger även stöd och råd om registerkontroller till interna kontaktpersoner och säkerhetssamordnare. Arbetet innebär löpande kontakter med departementens HR funktioner, utlandsmyndigheterna och Säkerhetspolisen. Din bakgrund Vi söker dig som har en gymnasieexamen, eller annan utbildning inom säkerhetsområdet i kombination med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som relevant för befattningen. Det är meriterande om du har en utbildning inom säkerhetsområdet. För att klara jobbet behöver du ha erfarenhet av arbete som administratör, mycket goda kunskaper i Officepaketet och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Har du erfarenhet av att ha arbetat med samverkan och dialog i en större organisation, samt har erfarenhet av arbete med säkerhetsfrågor och arbete med registerkontroller är det meriterande. Erfarenhet av att ha utvecklat administrativa proprocesser och rutiner är även det meriterande. Dina egenskaper För rollen krävs att du har integritet, gott omdöme, ett högt säkerhetsmedvetande och kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Vidare har du hög integritet och en mycket god samarbetsförmåga. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till mål och kvalitetsstandard. Rollen kräver även att du är självgående och flexibel samt är serviceinriktad. Övrigt Anställningarna är tills vidare med 6 månader provanställning och startar efter överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder kontakta Jakob Delden som är gruppchef på 08-405 28 35. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Siri Hågefalk på 08-405 87 83. Fackliga kontakter är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 11 april 2024!       Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons