OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-19

Brinner du för teknik och service? Har du erfarenhet av teknisk support för Mac datorer? Då ska du inte vänta längre, skicka in din ansökan idag! Om rollen Du har nu chansen att vara en del av support teamet på Axis. Teamet består av ca 40 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 6 olika funktionsteam, varav du kommer vara placerad i Linköping. Teamet arbetar tillsammans för att ge deras användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är fokusområdet 100 % användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för deras användare globalt samt professionellt bemötande. För att se till att alla medarbetare kan göra det som de är bäst på, så ser vi till att hjälpa till med IT-relaterad klientsupport. En del av dina arbetsuppgifter kommer bestå av att administrera främst Mac, men även i Windows och Linux, support via ärendehanteringssystem vid telefon, remote, onsite och för besökare. Du kommer även arbeta med felsökning och problemlösning samt administration av katalogtjänster i AD/Azure. Utöver detta blir det även en del allmän IT-support inom företaget. Du kommer sitta ensam inom IT-support i Linköping, men kommer ha ett helt gäng att vända dig till som är placerade i Lund. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en samarbetsvillig person med en kreativitet att alltid vilka lösa saker. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Service är något du brinner för likt Axis, strävar du efter en hög kvalité i ditt arbete. Vi söker dig med… •Relevant eftergymnasial utbildning •Minst 2 års arbetslivserfarenhet som IT-support •Om inte utbildning krävs det flera års arbetslivserfarenhet •Tidigare arbetat med ärendehanteringssystem •Tidigare arbetat med Active Directory •Svenska och engelska i tal och skrift​ Meriterande för tjänsten•Kunskaper inom Mac-support Du erbjuds Som helpdesk-tekniker kommer du att arbeta i ett prestigelöst och öppet företag som lägger stort vikt vid att alla ska trivas. Du kommer ingå i ett team om cirka 40 helpdesktekniker som är placerade i Lund, de kommer stötta och finnas där för dig som är placerad i Linköping. På Linköpingskontoret idag är de ungefär 80 anställda. Om Axis Communications Axis Communications är en global och marknadsledande innovatör med huvudkontor i Lund. Huvudfokus ligger på företagets nätverksbaserade videövervakningssystem och ökad säkerhet för miljoner människor runt om i världen. Företagets innovativa lösningar ökar säkerheten bland annat på flygplatser, fängelser, i detaljhandeln, på universitet och banker. Kulturen hos medarbetarna präglas av en hjälpsamhet och ödmjukhet samtidigt som alla vill utvecklas och bli bäst på det de gör. På huvudkontoret i Lund jobbar ca 1900 personer och globalt totalt 3000, det finns med andra ord mycket stora utvecklingsmöjligheter inom företaget! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Axis. Rekryteringsprocess •Urval sker löpande •Intervju (Framtiden) •Referenstagning •Intervju Axis •Beslut Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Villkor •Start: omgående/enligt överenskommelse • Arbetstider: 8–17 med flex • Ort: Linköping • Omfattning: 100% heltid

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons