OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Är du en problemlösare som gillar att coacha och guida andra? Som Backoffice-tekniker hos oss på Experis får du möjlighet att växa, utvecklas och utmanas - detta tillsammans med ditt team. Du kommer att vara med och bygga upp en servicedesk hos en myndighet och säkra leverans i världsklass! Arbetsbeskrivning Motiveras du av att inspirera och lyfta andra? Är du en teknik-guru utan dess like som drivs av att hjälpa andra med din tekniska kompetens? Som Backoffice-tekniker hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjligheten att leda och lösa ditt teams såväl som kundens tekniska utmaningar. I din arbetsvardag kommer du att ansvara för ditt servicedeskteam och säkerställa en högkvalitativ supportupplevelse. För att effektivt lösa dessa utmaningar kommer du att arbeta både strategiskt och operativt, vilket ger dig möjligheten att utveckla både dig själv och ditt team. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: * Utbildning och kompetenshöjning: * - Ge kontinuerlig feedback för att säkerställa hög kvalitet i servicen och leveransen. * - Planera för utbildning och kompetenshöjningsinsatser. * "Best Practice" föredöme: * - Sprid och säkerställ att bästa praxis implementeras och följs. * - Delta aktivt i att främja och upprätthålla standarder för tjänstekvaliteten. * Tekniskt stöd för servicedesken: * - Fungera som tekniskt stöd för gruppen. * - Besvara tekniska frågor och bidra med din kunskap i komplexa ärenden. * Identifiering av trender och förbättringsåtgärder: * - Identifiera trender och analysera samt föreslå förbättringsåtgärder för att optimera effektiviteten. * Agilt Förbättringsarbete: * - Driv agilt förbättringsarbete tillsammans med gruppen. * - Identifiera och genomför gemensamma förbättringsåtgärder för att ständigt förbättra servicenivån. * Projektdeltagande: * - Delta aktivt i servicedeskrelaterade projekt vid behov. * - Samverka med andra teammedlemmar för att säkerställa framgångsrik projektgenomförande. Vi tänker oss att du har: * Minst 2 års arbetserfarenhet inom servicedesk * Varit ansvarig och handlett ett servicedesk-team tidigare * Minst 2 års erfarenhet inom ITIL-miljöer * God kunskap inom Windows-miljön * Goda kunskaper i Microsoft Office * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är flexibel, ansvarstagande och har ett starkt tekniskt intresse. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera med olika personligheter är avgörande. Det viktigaste för oss är din positiva inställning, drivkraft och vilja att gå framåt! Om Experis Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Gör Din Ansökan Redan Idag Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress [email protected] eller Dara Tysani på [email protected].

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons