Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-26

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag. Om jobbet Välkommen till Länsförsäkringar Älvsborg! Nu söker vi en ny kollega till vårt supportteam i Vänersborg. Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 22 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk. Arbetsuppgifter: * Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus * Arbeta aktivt med förbättringar av processer * Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma Vem är du? Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket, kunskap om processorienterat arbete samt kunskaper inom IT- och informationssäkerhet. Tidigare arbete i ärendehanteringssystem är något som vi också ser som värdefullt. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort. Som person är du en lagspelare, är en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel. Mer information Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Eventuella frågor besvaras av Stefan Kile, chef IT Servicedesk, 0735 46 40 05 Frida Turesson, HR, 0521 – 27 31 42 Karin Eriksson Gustavsson, FORENA, 0521 - 27 30 74 Sista ansökningsdag: 2024-05-12

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons