OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Vi på Adecco Tech söker 1st Line Support för framtida uppdrag hos våra kunder i Malmö. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Drivs du av att hjälpa människor att hitta lösningar på deras utmaningar och problem? Då är du varmt välkommen hit! Om tjänsten Vi söker efter en självgående och engagerad 1st Line Support för att hjälpa oss att ge bästa möjliga kundservice till våra kunder och deras användare. Som 1st Line Support kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att användarna hos våra kunder har en problemfri upplevelse med sina IT-system och hjälpa till att lösa tekniska frågor på ett effektivt sätt. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Eftersom detta är en proaktiv annons, kan arbetsuppgifterna variera. I rollen som 1st Line Support kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av: • Felsökning och installation, främst i Windowsmiljö. • Bistå med teknisk support till användare via telefon, e-post och chatt. • Ta emot samt registrera ärenden i ärendehanteringssystem. • Lösa tekniska problem på ett effektivt sätt och övervaka användares ärenden från start till slut. • Hantera och lösa vanligt förekommande tekniska utmaningar. • Samarbeta med andra teammedlemmar för att identifiera mönster i problem och bidra till långsiktiga lösningar. Observera att du genom denna annons gör en intresseanmälan för framtida uppdrag. Vi får löpande in förfrågningar från kunder inom området, och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Som person är du lyhörd för din omgivning, tydlig i din kommunikation och drivs av problemlösning. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer: • Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem. • Kunskap om operativsystem och programvara, inklusive Windows och Office. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team. • God kommunikationsförmåga samt en förmåga att förmedla tekniska frågor på ett lättförståeligt sätt. • En proaktiv inställning och förmåga att hantera flera ärenden samtidigt. • Du behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift. Om Adecco Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben. Om ansökan När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected] Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via [email protected].  Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan! Välkommen med din intresseanmälan! Sökord: Support, ServiceDesk, Felsökning, Windows server, Officeapplikationer (O365), Active Directory, 1st line,

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons