OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-15

Om tjänsten Till Tietoevrys sprillans nya lokaler i Solna söker vi nu en IT-supportmedarbetare som ska komplettera ett gäng medarbetare som jobbar där idag. Supporten jobbar med att ge den främsta servicen till vår kunds respektive kunder. För den här tjänsten kommer utgå från Stockholms kontoret, och dina arbetstider kommer antingen vara 7.00-15.30 eller 8.30-17.00. Har du ett stort IT intresse och brukar hjälpa vänner och familj med IT-relaterade problem? Då kan detta vara något för dig. Tietoevry är en ledande nordisk teknik- och IT-tjänstleverantör som kombinerar lokal närvaro med globala kapaciteter för att driva digital transformation hos sina kunder. Företaget erbjuder olika typer av tjänster, inklusive service desk, programvaruutveckling, digitala lösningar, molntjänster, automation, och konsulttjänster inom IT-strategi. Med ett starkt engagemang för hållbarhet och säkerhet strävar Tietoevry efter att vara en pålitlig partner i den digitala eran. Initialt kommer du komma in som konsult via Cleverex och arbeta via oss, ute hos kunden. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till dem på sikt. Du erbjuds • Professionell tillväxt via coachande utvecklingssamtal, utvecklande arbetsuppgifter • Möjlighet till hybridarbete • Öppen kultur med härliga kollegor som är hjälpsamma Arbetsuppgifter I din roll som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att hjälpa kunder via telefon och mejl där du kommer stötta dem med service och att presentera lösningar som fokus. I första hand kommer du att hantera ärenden på egen hand men vid mer komplicerade ärenden förväntas du fortsatt att bemöta kunden på bästa sätt och kan du inte lösa det själv kommer du kunna få hjälp och hänvisa kunden vidare. Därför är förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen en viktig del utav tjänsten på Tieto. Du kommer även att: • Parallellt hantera incidenter i backlogg via ärendehanteringssystemet Service Now • Deltagande i incident-, förändrings- och problemhanteringsprocesser Din profil • Avklarad gymnasieutbildning • Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av teknisk förstalinjesupport eller kundtjänstarbete • Har goda kunskaper i svenska och engelska – i så väl tal som skrift • Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter Vem är du som person? Vi tror att du bäst beskrivs som en person med stor ansvarstagande känsla, något som kommer fram när du arbetar med kunder såväl som din inställning gentemot din egna personliga utveckling. Du har en personlig mognad och är mogen i hur du framför och tar emot feedback. Vidare är du en positiv och lösningsfokuserad person, något man märker direkt i första samtal med dig! Vi ser att du även har ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas inom det. Övrigt Start: Omgående Omfattning: Heltid Placering: Solna Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected] Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons