OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-14

Är du den som alltid har koll på siffrorna och som med ett öga för detaljer ser till att allt stämmer? Lyreco söker just nu en Lönespecialist till sitt People & Culture-team där du även har ansvar för administrationen kring tjänstebilsparken. Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt stöttande team! Din framtida arbetsgivare Lyreco är ledande i Europa och världens tredje största leverantör av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder får ”a great working day”, varje dag. Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd. Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg och Stockholm samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi faktiskt näst störst inom e-handel. Idag är vi omkring 600 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den bästa kundupplevelsen och den högsta servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är. Välkommen till oss på Lyreco! Vad erbjuder rollen? I rollen som Lönespecialist kommer du att vara ansvarig för såväl administrationen av vår tjänstebilspark samt ha ett delat ansvar i löneprocessen. Ditt arbete inkluderar hantering av löner och förmåner, samt att upprätthålla och förbättra våra processer och system för att säkerställa högsta möjliga kvalitet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter; • Hantera alla administrativa- och ekonomiska aspekter av att tillhandahålla en tjänstebil till anställda och ha tät dialog med tjänstebilsleverantör. • Säkerställa lönehanteringen mot extern leverantör: hantera och bearbeta all löneinformation och vara ett språkrör mellan leverantören, verksamheten och personalen. • Generera rapporter och analysera löne- och förmånsdata för att ge värdefull information till verksamheten. • Hantera skatter och förmånsbeskattning för anställda, inklusive pensions- och sjukförsäkringar, och att säkerställa att dessa processer följer lokala och nationella regler och riktlinjer. • Tolka kollektivavtal, både kollektiv- och tjänstemannaavtal samt svara på frågor från anställda om deras löner, förmåner och skattefrågor. Du ingår i People & Culture-teamet bestående av sju personer som har en stark sammanhållning som stöttar varandra. Vem är du? Du har en slutförd gymnasial utbildning, meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, och några års erfarenhet av lönehantering inom medelstora till stora bolag. Du har en god förmåga att navigera i kollektivavtal (helst både arbetar- och tjänstemannaavtal) och bekväm att arbeta i olika system. Vidare har du god engelska i tal och skrift samt B-körkort. Om du tidigare har hanterat tjänste- och förmånsbilar ser vi det som ett extra stort plus samt om du har drivit olika typer av förbättringsprojekt inom ditt område. Vi söker en person som är trygg i sig själv och serviceinriktad., du är den som med ett professionellt sätt kan förklara komplexa saker på ett enkelt sätt. För att lyckas i rollen se vi det som en självklarhet att du är noggrann och har ett analytiskt förhållningssätt samt ansvarstagande. Självklart är du, precis som vi, en person som uppskattar samarbete! Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Är detta din perfekta match? Du kommer dela lönehanteringen med en kollega och få ett bollplank när du behöver och det finns möjlighet att arbeta med projekt samt förbättringsprocesser. Utöver detta har du ansvaret för administrationen och kontakten med vår tjänstebilsleverantör. Vårt erbjudande i urval: • En roll med mycket kontakt med verksamheten och möjligheter för både personlig och yrkesmässig utveckling. • Ett bolag i ständig rörelse med en dynamisk och inkluderande arbetsmiljö som har en stark teamkultur. • Ett företag som är långt fram när det kommer till hållbarhet och är socialt ansvarstagande. • Friskvårdsbidrag samt fritt användande av eget gym. • Marknadsmässiga lönevillkor, flexibilitet och övriga attraktiva förmåner. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 8 april 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Vehniäinen på [email protected] eller Kajsa Larsson på [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons