OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-11

Är du ute efter en position där ditt intresse för inredning och din förmåga att leverera förstklassig kundservice kan blomstra? Home of Textile söker en engagerad kundtjänstmedarbetare som brinner för att skapa positiva kundupplevelser. Hos oss får du möjligheten att utvecklas i en inspirerande miljö, där ditt bidrag verkligen räknas. Låt din karriär ta fart i en företagskultur som värdesätter innovation och samarbete – ansök till oss på Home of Textile idag och bli en del av vår resa framåt! Din framtida arbetsgivare Vi på Home of Textile vill leverera trendig inredning och bidra med en modern livsstil till den europeiska marknaden. Vi vill inspirera dig att skapa unika rum och miljöer till ditt hem och ditt liv. Vårt hjärta slår för att göra ditt hem lite vackrare, lite mjukare och lite mer du, en kudde, en matta eller en fåtölj i taget. Tillsammans skapar vi vår miljö och kultur där energi, inspiration och kommunikation gör oss till ett oslagbart team. Ett team där alla känner delaktighet. Det är hos oss de båda varumärkena Jakobsdals och Boel & Jan bor, under samma tak med samma vision – att tillföra själ och attityd i alla nordiska rum! Vad erbjuder rollen? Som kundtjänstmedarbetare hos Home of Textile spelar du en central roll i att leverera exceptionell kundservice och hantera ärenden effektivt. Du kommer att hantera frågor via mail och telefon. Du blir ansiktet utåt mot en mångsidig kundkrets, allt från återförsäljare och e-handlare till privatpersoner. Ditt ansvar inkluderar bland annat: - Att besvara produktrelaterade frågor från kunder - Att arbeta med merförsäljning med de kunder vi kommer i kontakt med - Att vägleda och digitalisera våra kunder - Att säkerställa att e-handelspartners har korrekt produktinformation - Att skapa rutiner och förbättra processer inom kundserviceområdet - Att aktivt delta i projekt inom Home of Textile Du blir en viktig del av vårt team och jobbar nära alla avdelningar och rapporterar till vår Operativa Chef. Du utgår från vårt huvudkontor i anrika renoverade lokaler i Dalsjöfors. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom en kundorienterad roll eller inom e-handel. Men för att lyckas och trivas tror vi framför allt att du har ett intresse för inredning och drivs av att överträffa kundernas förväntan. Du är van vid att hantera Microsoft 365, medan erfarenhet av excel och andra system såsom Garp, Gung och Teams ses som meriterande. Har du även erfarenhet av tullhantering så är det ett stort plus. Då vi har både nationella och internationella kunder är det viktigt att du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du är en person som naturligt organiserar och drivs av att utveckla och förbättra processer. Med en stark initiativförmåga och ett lösningsfokuserat tillvägagångssätt är du inte främmande för att föreslå förbättringar. För att verkligen trivas i denna roll, och inom vårt team, ser vi att du kan kommunicera effektivt med alla typer av människor. Är detta din perfekta match? Bli en del av Home of Textile, där vi inte bara delar en passion för försäljning och kundrelationer, utan också skapar meningsfulla upplevelser för varje person vi möter. Hos oss får du möjligheten att arbeta med ett engagerat team som värderar varje kunds unika behov och strävar efter att leverera över förväntan med våra starka varumärken. Vi är stolta över vår företagskultur och det arbete vi gör, och vi vill att du blir en del av vår resa. Vi står inför en spännande tillväxtfas med stora ambitioner för framtiden. Här får du möjligheten att bidra med din unika talang och se dina idéer komma till liv, och du får aktivt vara med och påverka samt förbättra vår verksamhet. Vi erbjuder utbildningar för att stödja din utveckling och våra lokaler skapar en mycket inspirerande arbetsmiljö. Välkommen till Home of Textile – där du inte bara får ett jobb, utan en chans att växa, påverka och vara en del av något större. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 1 april 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected] Sökord kundservice, kundtjänst, support, customer success

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons