Som NOC Tekniker kommer du att ingå i kundens Network Operation Center och din roll innebär att övervaka, felsöka, åtgärda och/eller eskalera incidenter som inträffar på nätverksutrusning, servrar och tjänster via övervakningsverktyg. Du kommer att hantera ärenden, registrera incidenter i ärendehanteringssystem samt följa upp och återkoppla till kund/beställare. Andra arbetsuppgifter som ingår är att utföra omstarter, starta/stoppa processer, tjänster och servrar enligt dokumentation och vara kundens, beställarens och teknikerns kontakt in till driften. Du har erfarenhet av att söka information och omsätta det i lösningar samt ge bra service till både kunder och kollegor. Du är van att arbeta självständigt och trivs i rollen som koordinator som med klara ögon hela tiden arbetar för att utföra snabbare felsökningar. Att du har ett stort teknikintresse och är driven, ser vi som en självklarhet. Rollen som NOC Tekniker kräver att du är självgående och trygg med en god självinsikt och dessa bör vara framträdande förmågor i din personlighet. Vi tycker att det är viktigt att du är tydlig och visar gott omdöme i ditt agerande och beslutstagande. Vidare ställer rollen krav på att du har god samarbetsförmåga och brinner för problemlösning. Slutligen är det viktigt att du delar vår grundinställning att se möjligheter i stället för problem. Du är en lagspelare som verkar för kundens bästa i alla lägen! Kompetenskrav: - Bred teknisk kompetens inom Windows och UNIX/Linux. - Grundläggande teknisk kompetens inom en eller flera relevanta serverapplikationer (t.ex. Microsoft Exchange, Microsoft SQL Server, Microsoft Azure, Citrix, MySQL, Tomcat, Vmware och Hyper-V). - Grundläggande kunskaper i nätverk och kommunikation. - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: - Grundläggande kunskaper kring hantering av serverhårdvara. - Erfarenhet av IT-leveranser och drift med förmåga att se helheten. - Ett processorienterat och metodiskt arbetssätt (ITIL). Då NOC är bemannad dygnet runt, kräver rollen att du har möjlighet och trivs med att arbeta i treskift. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons