Utlysning av sektionschef – arbeta med stöd och service inom telefoni

Antal platser:
Publicerad: 2021-10-11
Sista ansökningsdag: 2021-10-31
Stad: Stockholm
Telefonisektionen, RK Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen Vill du leda och vidareutveckla en professionell verksamhet med ansvar för stöd och service inom telefoni i Regeringskansliet? Har du erfarenhet av telefoni eller annan serviceverksamhet i vilken it är en integrerad del av verksamheten? Vill du driva frågor i verksamhetsnära systemförvaltning med ett helhetsperspektiv på telefoniverksamheten? Då kan du vara den vi söker. Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar och utmanande arbetsuppgifter i en spännande organisation. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Telefonisektionen består av ca 20 medarbetare och ansvarar för att ge stöd åt medborgare och andra som kontaktar Regeringskansliet via telefon. Sektionen ansvarar för Regeringskansliets telefonväxel och ger även stöd i telefonifrågor till alla medarbetare i Regeringskansliet. Vidare ansvarar sektionen för en reception och användar- och systemadministration i telefonisystem. Arbetet som sektionschef för telefonisektionen innebär att du ansvarar för stöd och service inom telefoni i Regeringskansliet Du planerar och leder arbetet i den löpande driften och i sektionens del av verksamhetsnära förvaltning och utveckling av telefonisystemen. Att följa upp statistik och företräda verksamheten, i dialog med verksamhetsföreträdare i departementen, ingår också i chefskapet. Du ingår i den verksamhetsnära it-förvaltningen för telefoni i Regeringskansliet och rapporterar till enhetschefen samt är en del av enhetens ledningsgrupp. Tillsammans med chefskollegor leder du utvecklingen av arbetssätt inom sektionen. Förutom att utvecklas genom de dagliga utmaningarna har du goda möjligheter till andra former av kompetensutveckling. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som är trygg i ledarrollen och har några års chefserfarenhet från telefoni eller annan serviceverksamhet. Du har akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. För att nå framgång i arbetet behöver du ha förståelse för it-system och förmåga att identifiera och lösa problem. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i svensk myndighet, kunskap om telefonisystem och kännedom om Regeringskansliet som organisation. Dina egenskaper För att lyckas i rollen som sektionschef krävs att du ser helheter och tar hänsyn till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett gott omdöme. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Dessutom är du stabil, med självinsikt och skiljer på det personliga och professionella. Vidare är det viktigt att visa förståelse genom att sätta sig in i andras situation på ett lyhört sätt och att lösa konflikter på ett smidigt och konstruktivt sätt. Enheten tillämpar tillitsbaserad styrning och ledarskap. Övrigt Tillsvidareanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Lennart Fahlén som är enhetschef, på 08-405 44 86. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Catrine Thudén på 08-405 38 67. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00; Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson) samt ST (Melanie Hedlund Bjersten). Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 oktober 2021. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar ca 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.   Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Besök hemsida
Dela