Kommunikatör till Kommunikationsavdelningen i Stockholm

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kommunikatörjobb
Publicerad: 2021-01-14
Sista ansökningsdag: 2021-01-28
Stad: Stockholm
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar. Arbetsuppgifter och ansvar Kommunikationsavdelning leder och driver myndighetens kommunikation och består av drygt 60 personer. Du ingår i ett team där ni tillsammans driver, utvecklar och stödjer försäkringsavdelningens kommunikation, både strategiskt och operativt. I uppdraget ingår att analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser som stödjer avdelningens och myndighetens mål och utvecklar Försäkringskassan kommunikativa förmåga. Du kommer att arbeta med kommunikation för Avdelningen för sjukförsäkringen. Det handlar om att sprida kunskap om socialförsäkringen och Försäkringskassans uppdrag inom ramen för Sjukförsäkringen. Frågorna är ofta komplexa och intresset från de försäkrade, allmänhet och media är stort. Tjänsten kommer även att innebära andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en Kommunikationsavdelning, som t ex att producera nyheter och artiklar för olika kanaler och att ge kommunikationsstöd och rådgivning till chefer. Som Kommunikatör hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom kommunikationsområdet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av en liknande roll • är en god skribent • har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt, planerar i förväg, gör tydliga prioriteringar • agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet med hög kvalitet • har förmåga att se helheter och analysera sammanhang • är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta • har en mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du: • har erfarenhet av att arbeta med kommunikation för både externa och interna målgrupper • har erfarenhet av förändringskommunikation • har erfarenhet av en liknande roll i offentlig verksamhet • har kunskap om Socialförsäkringen och Sjukförsäkringen Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Kontakt Rekryterande chef: Elisabet Heimbürger, telefon 010-111 37 29 (för frågor om tjänsten) HR-specialist: Karin Carlsson, telefon 010-111 66 43 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Annika Borg, telefon 010-116 34 74 SACO: Stephanie Lundell, telefon 010-116 90 55 Seko: Eliza Grundström, telefon 010-115 34 02 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2021-01-28. Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Dela