Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-26

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Kommunikationsfunktionen i Arvika kommun har i uppdrag att leda och utveckla kommunkoncernens kommunikation. Vi ska vara ett professionellt och verksamhetsnära stöd för kommunledningen, kommunens verksamheter och de kommunala bolagen. Vi jobbar med kommunikation som verktyg till stöd för kommunens mål, planer och behov. Uppdraget omfattar intern kommunikation, extern kommunikation och kriskommunikation. Vi arbetar med kommunens officiella kanaler som webbplatser, intranät, sociala medier och digitala skärmar. Medierelationer, kommunens grafiska uttryck och Arvikas platsvarumärke är andra områden, annonsering i Meta likaså. Dessutom producerar vi film, foto och grafiskt material. Vår viktigaste målgrupp är kommuninvånarna i Arvika! Kommunikationsfunktionen består av fyra kommunikatörer och en kommunikationschef. Nu söker vi en kommunikatör med inriktning webb till vår grupp. Arbetsuppgifter I den här tjänsten blir du vår webbexpert. Du jobbar med våra fyra externa webbplatser och vårt intranät för att de ska utgå från användarnas behov, vara tillgängliga och uppdaterade. Du ger intern support inom kommunkoncernen, utbildar webbredaktörer, för en dialog med IT-funktionen och vår leverantör av CMS-verktyget. Samtidigt tänker vi att du bevakar utvecklingen inom webb och AI för kommunikation, jobbar med våra digitala skärmar och ger kommunikationsstöd. Vid sidan om webbarbetet kommer du att planera och producera kommunikationsinsatser. Därför är det grundläggande att du både är erfaren inom webbområdet, nyfiken på tekniken och redo att ge kommunikationsstöd till organisationen. Du är en vass skribent som kan målgruppsanpassa texter, hantera de vanliga arbetsverktygen för en kommunikatör och bidra till vår utveckling. Vi har en gemensam kommunikationsfunktion för kommunen och de kommunala bolagen där vi jobbar tätt ihop med tydliga ansvarsområden. Utifrån kompetens och tillgängliga resurser behöver du vara redo att stötta där det behövs inom kommunkoncernen. Det innefattar även att ingå i vår webbjour och rycka in i arbetet med kriskommunikation om det behövs. Det är möjligt att arbeta delvis på distans. Kvalifikationer Du har en högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har minst fem års erfarenhet av webb- och kommunikationsarbete och har erfarenhet från offentlig sektor. Du är väl bekant med aktuella webbdirektiv och lagen om digital offentlig service, tillsammans med annan relevant lagstiftning, riktlinjer och rekommendationer för webbarbete. Du måste ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och har mycket goda kunskaper i svenska språket. Vidare har du goda kunskaper i Sitevision och kan Adobe-paketet, framför allt programmen InDesign, Photoshop och Adobe Acrobat. Du har den professionalitet som krävs. Som person har du ett stort samhällsintresse och i din yrkesroll tänker du i nya banor och kommer med lösningar och idéer. Du tar initiativ och ansvar för att slutföra det du påbörjat. Du har lätt för att skapa och underhålla kontakter, är van vid att planera och organisera ditt arbete och kan vid högre arbetsbelastning prioritera. Även om tjänsten kräver att du arbetar självständigt, så jobbar du nära dina kollegor i gruppen och din förmåga att samarbeta kommer vara viktig för helheten. Du är bekväm med att driva kommunikationsprojekt och utbilda andra. Kommunens vision ”Ett Arvika som glöder” är en förenande kraft och pekar på de kvaliteter som är viktiga för Arvika på vägen in i framtiden. För att nå vår vision behöver vi medarbetare som hittar sin glöd i arbetet. Som medarbetare hos oss har du ett viktigt uppdrag och ditt engagemang är helt avgörande för att ge kommuninvånarna god service och erbjuda de tjänster som behövs i livets olika skeden. Som medarbetare i Arvika kommunkoncern vill vi att du visar respekt och tar ansvar, uppmuntrar och deltar, vågar och lär, visar tillit och är stöttande samt visar kreativitet och innovationsförmåga. Stort vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav för tjänsten. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons