För detta uppdrag behöver vår kund 2 medarbetare
Uppdragsbeskrivning
Till vår kund i Västra Götalandsregionen söker vi två Supportspecialister till IT servicedesk.Bakgrund till uppdragetVGR Servicedesk är den funktion inom Västra Götalandsregionens IT-organisation som hjälper medarbetare med deras IT-problem och frågor. Servicedesk tar emot och hanterar supportärenden via telefon, chatt eller serviceportal när någon i organisationen behöver hjälp med till exempel datorer, systeminloggningar, programvara eller tekniska fel. Målet är att snabbt lösa problem så att sjukvårdspersonal och andra anställda kan fortsätta arbeta effektivt utan onödiga avbrott. Servicedesk är ofta den första kontaktytan för IT-stöd och kan även guida vidare till specialistteam vid mer komplexa ärenden.
Uppdragsbeskrivning
Vi söker två servicedeskmedarbetare. Hos vår kund är det en serviceinriktad och lösningsfokuserad person som hjälper våra användare med IT-relaterade frågor i vardagen. Rollen innebär att ta emot ärenden via telefon, chatt och serviceportal, felsöka problem, guida användare och säkerställa att verksamheten kan fortsätta arbeta utan avbrott. Medarbetaren har god kommunikationsförmåga, ett lugnt bemötande och en vilja att skapa en positiv upplevelse i varje kontakt.
Förmåga att snabbt analysera och lösa vanligt förekommande IT-problem inom exempelvis inloggning, nätverk, klienter och verksamhetssystem. Du har goda kunskaper inom Windows-miljö, O365, klienthantering, mobil IT, behörighetshantering och ärendehanteringssystem. Kan förklara tekniska frågor på ett lättbegripligt sätt, skapa trygghet hos användaren och ge ett professionellt bemötande i alla kanaler (telefon, chatt, portal). Du tar initiativ, söker rotorsaker och driver ärenden till avslut, även om det krävs samarbete med andra supportfunktioner.
Skakrav
• Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, teknik eller annan likvärdig inriktning.
•Alternativt flera års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom teknisk support eller liknande roll.
• Erfarenhet av att arbeta i en teknisk supportfunktion över telefon, gärna i first line eller second line.
• God förmåga att kommunicera lugnt, tydligt och professionellt med användare och kunder, vilken kommer vi ha fokus på vid vår intervju.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.
Nödvändiga färdigheter
Teknik
Ärendehanteringssystem 0365
IT
Windows
Meriterande
Vana av att arbeta i större organisationer, gärna inom offentlig sektor med fokus på vårdverksamheter.
Kraven ska framgå tydligt i bifogat CV och markeras. Dessutom ska respektive krav motiveras i fritext med hänvisningar till var i CV kravet uppfylls. Kandidat som går vidare till nästa steg i processen kommer att fylla i en "Kompetensmatris" innan presentation till kunden.
Uppdragsperiod: 2026-02-01 - 2026-12-31 ( Möjlighet till förlängning ) Arbetsplats: Mölndal Arbetstid/Omfattning: 100%
Vänligen ansök direkt via vårt system med (Vi tar inte emot ansökningar via mail)
- ditt uppdaterade CV på svenska
- information om när du är tillgänglig för att påbörja uppdraget
- i motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
För detta uppdrag behöver vår kund 2 medarbetare, vilket innebär större chans för dig som söker uppdraget.
Sista ansökningsdag: 5 januari-2026