Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Teamledare för trafikplanering och kundtjänst
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Ledare Teamledare Kundtjänstmedarbetare
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du leda ett team och utveckla processer som gör verklig skillnad?

Är du en naturlig ledare, en lagspelare och den som gärna är ”spindeln i nätet”? Då kan du vara vår nya Teamleadare för vår koncernövergripande trafikplanering.

Som Teamleadare får du en central roll i att skapa struktur, driva utveckling och leda ett team mot gemensamma mål. Du kombinerar operativ närvaro med strategiskt tänkande och bidrar till att både människor och processer fungerar på bästa sätt.

Hos oss får du möjlighet att påverka, förbättra och utveckla arbetssätt – samtidigt som du bygger en kultur där samarbete, tydlighet och engagemang står i centrum.

Om rollen

I rollen som Teamleadare – Central Trafikplanering & Kundservice har du det övergripande ansvaret för Trafikplanering & Kundservice. Du arbetar både operativt och strategiskt, leder det dagliga arbetet, säkerställer en effektiv planering och skapar goda förutsättningar för medarbetare och verksamhet att lyckas.

Du arbetar nära Trafikledning / trafikplanering & kundtjänst & fakturering, utvecklar rutiner och processer och leder organisationen mot gemensamma mål med fokus på kvalitet, arbetsmiljö och goda relationer – internt och externt.

Ditt ansvar omfattar bland annat

  • Ledning och drift: Säkerställa struktur, ordning och en välfungerande daglig verksamhet.


  • Personalansvar: Rekrytera, introducera, utveckla och följa upp medarbetare för att skapa ett tryggt, engagerat och högpresterande team.


  • Kvalitet och utveckling: Driva förbättringsarbete, implementera rutiner och utveckla arbetssätt som stärker verksamheten långsiktigt.


  • Samverkan och relationer: Bygga starka samarbeten med interna och externa parter och skapa god kommunikation i organisationen.


  • Arbetsmiljö: Säkerställa en trygg, inkluderande och professionell arbetsmiljö.


  • Styrning & Uppföljning: Följa upp resultat, nyckeltal och arbetsprocesser samt agera konsekvent vid avvikelser för att säkerställa kvalitet och efterlevnad.


Dina resultat mäts genom verksamhetens kvalitet, trygghet, effektivitet och medarbetarnas utveckling – du är den som skapar förutsättningarna för att vi ska lyckas både här och nu och på lång sikt.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-17
Antal platser 1
Hemsida Länk

Liknande jobb

Sälj Ekonom Support Koordinator Customer Support Kundtjänstmedarbetare Backoffice medarbetare
Igår
Tekniker Mekaniker Servicetekniker Servicemekaniker Fältservicetekniker
9 dec