Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Informationssamordnare till fastighetsbolag
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Kommunikatör Informationssamordnare
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi just nu en Informationssamordnare inom teknik till Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2026-01-22 och pågå till och med 2026-12-31 med möjlighet till förlängning. 

Om uppdraget

Projekt för nyproduktion informationssamordnare (BIM) till projekteringsgruppen för att samordna datamiljön.

Informationssamordnaren ska ansvara för:

  • Agera stöd till informationsgranskare/ förvaltare hos kunden.

  • Hantera avsteg kopplade till kravställning

  • Kontrollera kravefterlevnad i relation till leverans och egenskapskrav samt projekteringstidplan

  • Administrera den gemensamma datamiljön

  • Sammanställa samordningsmodell

  • Förbereda, kalla till och styra arbetet med projektinformationsmodell och dokumentera samgransknings samt informationssamordningsmöten

  • Säkra att projektgemensamma komplementfiler tas fram av lämplig disciplin

  • Stötta projektmedlemmarna och projekteringsledningen i frågor som rör projektinformationsmodellen och gemensam projektdatamiljö

  • Sammanställa, kvalitetssäkra och överlämna projektinformationsmodell och projektdokumentation till förvaltning

  • Dokumentera frågor och överenskommelser kopplade till projektinformationsmodellen i relevanta kanaler och ärenden i den gemensamma projektdatamiljön

Övrigt: Start: 2026-01-22 Slut: 2026-12-31 Omfattning: 15-25% Placering: Stockholm

Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Arbetet utförs i Stockholm fysiskt på plats vid gemensamma projekteringsmöten en gång per vecka och däremellan på eget kontor.

Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:

  • 2 års Dokumenterad erfarenhet av informationssamordning (BIM)

Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Ferri Ghaderi 070-499 38 00 eller [email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-15
Antal platser 1
Hemsida Länk