Företaget är ett kommunalt ägt bolag som ansvarar för avloppsrening för flera kommuner i Göteborgs-området. Verksamheten bedrivs vid Ryaverket där avloppsvatten och godkänt industrivatten renas. Genom processen bidrar företaget till minskad övergödning och till ett cirkulärt flöde där resurser återvinns i form av biogas och behandlat slam. Uppdraget tillsätts för att möta ett tillfälligt resursbehov i väntan på en permanent rekrytering.
Uppdragets inriktningI denna roll fungerar du som ett kvalificerat stöd till verkställande direktör och ledning i frågor som rör styrning, planering och uppföljning. Arbetet kombinerar strategiskt perspektiv med nära samverkan med verksamheten och präglas av den särskilda kontext som råder i kommunalt ägda bolag, där politisk styrning och ägardirektiv är centrala. Du blir en del av staben – en gemensam stöd- och servicefunktion med cirka 17 specialister inom bland annat ekonomi, HR, inköp, kommunikation, registratur och styrelseadministration.
Ansvarsområden och huvudsakliga arbetsuppgifterFör frågor om tjänsten kontakta Erik Örvell på 072 155 59 50 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.
People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.
Vi ser fram emot din ansökan!