Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör / Orderhanterare
Skicka ansökan 169 dagar kvar
Ekonom Administratör Orderhanterare Ekonomiassistent
169 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Rollen

Är du serviceinriktad, noggrann och vill arbeta i en roll där du är länken mellan beställningar, leverantörer och ekonomi? På NYB söker vi nu en engagerad och strukturerad medarbetare till orderhantering & leverantörsreskontra. Du blir en viktig del av vårt växande företag, där kvalitet, samarbete och långsiktighet står i fokus.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom orderhantering & leverantörsreskontra

  • Ansvara för administrativ hantering av inkommande och utgående beställningar
  • Självständigt registrera leverantörsfakturor, stämma av leverantörsfakturor och kontrollera betalningsflöden
  • Samarbeta tätt med ekonomi och projektledning för att driva processerna framåt
  • Bidra till utveckling och effektivisering av rutiner inom orderhantering och leverantörsreskontra
  • Vara ambassadör för NYB:s värdegrund gentemot våra samarbetspartners

Din profil – Kvalifikationer för att lyckas inom orderhantering & leverantörsreskontra

Du är en organiserad och kommunikativ person som sätter kvalitet och service högt. Du är van att arbeta noggrant, har god känsla för administration och gillar att ligga steget före.

Vi ser gärna att du har:

  • Erfarenhet av orderhantering, leverantörsreskontra eller liknande administrativ roll inom ekonomi eller inköp
  • God datorvana och erfarenhet av ekonomisystem
  • Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för processer
  • Stark kommunikation, både skriftligt och muntligt på svenska
  • Jobbat i affärssystemet Hantverksdata är meriterande.
  • En positiv inställning, lösningsorienterat arbetssätt och förmåga att bidra till ett gott arbetsklimat

Vi söker dig med engagemang och vilja att växa tillsammans med vårt team.

Vi erbjuder dig en trygg framtid inom orderhantering och leverantörsreskontra

NYB är ett stabilt och växande företag där du får bra anställningsvillkor, moderna IT-verktyg och möjlighet att påverka och utvecklas inom din yrkesroll. Här värdesätts samarbete, yrkesstolthet och utveckling. Du blir en del av ett starkt team där vi arbetar långsiktigt – både när det gäller relationer och resultat.

Nordiska Ytskiktsbolaget AB (NYB) har i över 50 år varit en ledande aktör inom entreprenader, måleri, fasadsystem och totalentreprenader. Vårt tjänsteutbud täcker hela västkusten från Bohuslän till Trelleborg där vi hjälper byggentreprenörer, fastighetsägare, kommunala verksamheter och privatpersoner. Huvudkontor finns i Göteborg med lokalkontor i bl a Malmö, Varberg, Halmstad och Helsingborg.

Vi är stolta över våra ISO-certifieringar inom kvalitet (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) – en garanti för hållbara, säkra och effektiva processer.

Vill du veta mer? Läs mer om oss på ytskiktsbolaget.se

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-11
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Front Desk Receptionist Löneadministratör Receptionspersonal Kontorsreceptionist
21 nov
Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov