Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Partner Specialist - Hemfrid Stockholm
Skicka ansökan 168 dagar kvar
Key Account Manager
168 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll där relationsbyggande, administration och datadrivna insikter möts? Hos Hemfrid får du möjlighet att driva partnersamarbeten som gör verklig skillnad – samtidigt som du är den affärsnära kontaktpunkten som får både vardaglig partnerhantering och kommersiell utveckling att gå hand i hand.

Om oss

Hemfrid (hemfrid.se) är den ledande aktören för tjänster i hemmet. Vi vill inte bara leverera tjänster av högsta kvalitet – vi vill öka människors livskvalitet. Vi är en del av KEYTO Group, den ledande aktören för tjänster i och omkring hemmet. Vi tror på kraften i en enklare vardag och varje dag levererar våra tusentals medarbetare just den känslan i våra kunders hem.

Nu söker vi en relationsstark, strukturerad och serviceorienterad Partner Specialist som vill utveckla och ta hand om våra befintliga samarbeten – och samtidigt bidra till att vi växer med nya.

Om rollen

Som Partner Specialist har driver den den operativa delen av Hemfrids partnerskap med ett centralt och affärskritiskt ansvar. Rollens största ansvar ligger i det operationella partnerarbetet – att säkerställa att våra befintliga samarbeten och partnerskap fungerar, utvecklas och får stöd i vardagen.

Du kommer även vara supporterande i det kommersiella arbetet genom dataanalys, exempelvis av hur våra kunder och partners nyttjar våra erbjudanden samt löpande uppföljning av performance och marknadsbevakning. Du kommer även att supportera i arbetet kring utveckling av våra kommersiella erbjudanden.

När det gäller potentiella nya partnerskap handlar rollen främst om att ta emot, kvalificera och besvara inkommande förfrågningar – och vid behov guida dessa vidare i processen. Rollen innehåller i mindre utsträckning proaktiv nykundsbearbetning.

Rollen är datadriven till sin natur – du kommer arbeta löpande med uppföljning och insikter, vilket både stöttar partners och hjälper oss utveckla vårt erbjudande. Detta görs i nära samarbete med marketing, sales, operations, legal och IT/Webb. Du kommer ha daglig kontakt med partners i hela landet.

Centrala arbetsuppgifter
  • Förvalta och utveckla relationer med befintliga partners

  • Säkerställ att varje partnerskap implementeras korrekt och har en bra onboarding

  • Vara primär kontaktperson för våra partners – stöd, koordinering, dialog

  • Ansvara för löpande rapportering kring nyttjande, volymer och statistik

  • Genomföra dataanalys och följa upp kring utfallet av partnerskapen

  • Bidra i kommersiellt arbete – t.ex. marknadsbevakning, stöd i erbjudandet och ompaketeringar

  • Samarbeta med ekonomiavdelningen kring intern uppföljning

  • Ta emot, kvalificera och hantera inkommande förfrågningar från potentiella partners

  • Genomföra i mindre utsträckning proaktiv nybearbetning av mindre och medelstora bolag

  • Säkerställa god struktur, dokumentation och administrativ hantering

  • Bidra till utvecklingen av våra partnerprocesser och arbetssätt

Din profil

Vi söker dig som är trygg i att driva och vårda affärsrelationer och som trivs med att kombinera service, administration och tydlig struktur. Rollen kräver noggrannhet, en stark känsla för detaljer och förmåga att kommunicera professionellt och trevligt med både interna och externa kontaktytor. Du gillar att lösa problem, analysera data och följa upp resultat – och du trivs i en roll där insikter från data är ett naturligt arbetsverktyg och en viktig del av att utveckla våra partnerskap.

Vi tror att du har:
  • Tidigare erfarenhet av kvalificerad kundkontakt

  • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

  • God administrativ förmåga och van att arbeta strukturerat

  • Intresse för dataanalys, nyckeltal och uppföljning av resultat

  • Erfarenhet från partnerhantering och/eller säljorienterade roller är meriterande men inte ett krav

Vi erbjuder

Hos oss får du en roll med både ansvar och goda möjligheter att utvecklas. Vi befinner oss i en ambitiös tillväxtfas där mycket händer, där vi kontinuerligt utforskar nya arbetssätt och lösningar för att bli bättre. Du blir en del av ett engagerat och kompetent team där idéer tas tillvara och initiativ värdesätts.

Vi erbjuder en flexibel arbetsplats, kollektivavtal samt attraktiva förmåner och villkor. Vårt kontor finns på Tulegatan 11, med närhet till både tunnelbana och pendeltåg.

Rekryteringsprocess

Har du kommit så här långt? Då kanske det är något för dig! Vår process består av följande steg.

  • Urvalstester (personlighet & logik)

  • Inledande intervju med ansvarig rekryterare

  • Intervju med rekryterande chef, Marketing Manager

  • Avslutande intervju med Marketing Manager och delar av teamet

  • Referenstagning & bakgrundskontroll

Vi går igenom ansökanden löpande och uppmuntrar dig därför att skicka din ansökan så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare – [email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-10
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Säljare Fältsäljare B2C säljare Juniorsäljare
10 dec
Säljare Utesäljare Fältsäljare Distriktsäljare Distriktsansvarig säljare
Igår
Chef Säljcoach Säljledare Sales Coach Innesäljchef Försäljningschef Area Sales Manager Operativ försäljningschef
4 dec
Ledare Säljare Platschef Arbetschef Gruppledare
Idag